شماره ۴۲۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان
صفحه را ببند
روز شلوغ «شهروند» در نمایشگاه

انتهاي راهروی بيست‌ونهم در گوشه‌اي از غرفه روزنامه شهروند صحبت از جنگ بود و بمباران شيميايي. ديروز غرفه «شهروند» ميزبان  «حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، «رسول دیناروند» رئیس سازمان غذا و دارو ، «علیرضا زالی» رئیس سازمان نظام پزشکی و سردار «حسین ساجدی نیا» فرمانده نیروی انتظامی بود. همچنین «مهران نباتي»، «ابوبكر ملكاري»، «عثمان مزين»  از انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت به غرفه «شهروند» آمدند. اين ميهمانان كه لباس محلي سردشت بر تن كرده بودند، چهار عضو از انجمن دفاع از حقوق مصدومان سردشت هستند؛ انجمني كه سال‌هاست به فعالیت‌های بشردوستانه در داخل و خارج از ایران در راستای احقاق حقوق مصدومان شیمیایی مشغول به کار بوده و در چندین سازمان بین‌المللی عضویت دارد.
در هفتم تیرماه سال 1366 خورشیدی در شهر سردشت و چند روستای حومه واقع در استان آذربایجان‌غربی در ساعت 15: 16 بمباران شيميايي صورت گرفت. نوع گازی که در این بمباران مورد استفاده قرار گرفت گاز خردل بود. در اثر این جنایت طی روزهاي اول حدود 120 نفر شهید و هزاران نفر مصدوم شدند. مصدومانی که بنا به گفته پزشکان و متخصصان باید تا آخر عمر درد و رنج ناشی از عوارض شیمیایی را به دوش بکشند .به‌دنبال این ضرورت 15 تن از اهالی شهر سردشت طی جلسه‌ای در سردشت جهت بیان مشکلات قربانیان بمباران‌های شیمیایی مناطق مسکونی و نظامی ایران و مسائل مرتبط با آن پس از بحث و تبادل‌نظر پیرامون اهمیت موضوع و چگونگی آن سرانجام از بین خود افرادی را به‌عنوان هیأت مؤسس جهت پیگیری امور تأسیس انجمن انتخاب کردند و این بود که انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت شکل گرفت.
اين اعضا ديروز در چهارمين روز برگزاري نمايشگاه مطبوعات از سردشت آمده و چند ساعتي را در غرفه «شهروند» در كنار مدير مسئول اين روزنامه نشستند و درباره برنامه‌هاي آينده خود براي خوانندگان اين روزنامه صحبت كردند. اين چند نفر به دور از هياهو‌هاي نمايشگاه مطبوعات  دور هم نشسته و از دغدغه‌هايشان مي‌گفتند. عثمان مزين كه دبير كميته حقوقي اين انجمن است به خبرنگار روزنامه شهروند مي‌گويد: «شهروند براي قربانيان سردشت سنگ تمام گذاشته است. اين روزنامه در سالگرد فاجعه بمباران شيميايي سردشت يك ويژه‌نامه چهارصفحه‌اي منتشر كرد. «شهروند» دنبال افزايش رفاه در شهر سردشت است. درصورتي‌كه ديگر نشريات تنها به دنبال خاطره‌گويي در اين زمينه هستند. فعاليت‌هاي «شهروند» باعث شده است كه نگاه‌ها نسبت به اين فاجعه تغيير محسوسي داشته باشد. ما قرباني جنگ هستيم و حيطه فعاليت‌هاي «شهروند» هم موضوعات انسان‌دوستانه است با اين حساب اميدواريم همكاري‌هاي ما بيشتر هم شود». همزمان با حضور اين گروه،  وزير بهداشت نيز در غرفه «شهروند» حاضر شد .  محمدعلی ابطحی هم از دیگر میهمانان روز گذشته غرفه شهروند بود. پايان بخش اين دورهمي با اعضاي انجمن دفاع از حقوق مصدومان شيميايي سردشت که خود از خواننده‌های اين روزنامه هستند عکسی یادگاری درغرفه «شهروند» بود.

میهمانان گروه اقتصادی شهروند در روز چهارم نمایشگاه

شهروند| غرفه روزنامه شهروند در چهارمین روز از نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها میزبان جمعی از فعالان عرصه مطبوعات در حوزه اقتصاد بود. در این روز که طبق زمان بندی از پیش تعیین شده، گروه اقتصادی روزنامه شهروند نیز در نمایشگاه حضور داشت، دکتر مسعود دانشمند عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران میهمان غرفه شهروند بود و ضمن دیدار با اعضای گروه اقتصادی در خصوص مسائل روز اقتصادی با تحریریه شهروند گفت و گو کرد. مشروح گفت و گوی این عضو اتاق بازرگانی را در روزهای آینده در صفحات اقتصادی بخوانید. همچنین بازدید و گفت و گو با
روابط عمومی های وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی و سردبیران و خبرنگاران اقتصادی روزنامه های مختلف با گروه اقتصادی شهروند از دیگر فعالیت های غرفه شهروند در این روز بود.


تعداد بازدید :  218