شماره ۴۲۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
خبر

به دستور رئیس جمهوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور احیا شد
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با دستور حسن روحانی رئیس جمهوری احیا شد.
به گزارش ایرنا، در جلسه عصر دیروز شورای عالی اداری کشور که به ریاست «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد، با کلیات احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موافقت شد.
«محمد باقر نوبخت»، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری در گفت و گویی در این باره اظهار داشت: شورای عالی اداری در جلسه بعدازظهر دوشنبه خود و در اجرای دستور رئیس‌جمهوری موضوع «احیاء و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استانی» از طریق ادغام دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور را تصویب کرد.  در این جلسه همچنین مقرر شده است میزان اختیارات، صلاحیت‌ها و چگونگی ارتباط و تعامل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و استانداری‌ها در جلسه مشترکی که بین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزیر کشور برگزار می شود، تعیین شود.
پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز دوشنبه شب گزارش داد اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی اداری از احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان یک مطالبه کارشناسان و صاحب‌نظران از دولت و رئیس‌جمهوری یاد کرد و گفت: این موضوع از یک سو در دوره انتخابات توسط رئیس‌جمهوری وعده داده شده بود و از سوی دیگر این سازمان برای کشورهای در حال توسعه که دارای برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت توسعه‌ای هستند یک امر ضروری محسوب می‌شود.  معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پشتوانه کارشناسی برای اداره کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این سازمان همواره از کارشناسانی زبده در امر برنامه ریزی و اقتصاد برخوردار بوده که متاسفانه پس از انحلال، بخش زیادی از نیروی انسانی و توان کارشناسی این مجموعه تضعیف شد.
جهانگیری با تاکید بر اینکه برای مدیریت صحیح بر امور کشور و توسعه متوازن و با برنامه کشور، احیاء سازمان مدیریت و البته اصلاح نقاط ضعف گذشته آن یک ضرورت است، افزود: سازمان مدیریت باید سازمانی چابک باشد که بتواند نظام برنامه‌ریزی کشور را به درستی تدوین و هدایت و نظارت کند.
جهانگیری پس از اعلام موافقت اعضای شورای عالی اداری با لغو مصوبه مورخ 24/4/1386 شورای عالی اداری در مورد تشکیل دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری و همچنین موافقت با کلیات موضوع احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در جلسه، از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری خواست ظرف دو هفته آینده نظرات و دیدگاه های کارشناسان صاحبنظر در زمینه شرح وظایف و ساختار این سازمان را جمع‌آوری و در جلسات آتی مطرح کنند.

آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی: نتیجه اختلافات مذهبی، عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: انتظار نبود بعد از سقوط حزب بعث، گروه‌های مذهبی و سیاسی به اختلافاتی دامن بزنند که نتیجه آن عقب‌افتادگی‌های کشور و گسترش کینه‌هاست.
به گزارش ایلنا، آیت‌الله اکبر‌ هاشمی‌رفسنجانی، دیروز در دیدارهای جداگانه با جمعی از عراقی‌ها که نمایندگان اقشار دانشگاهی، فرهنگی، حوزوی، بازرگانان و سران عشایر بودند، با اشاره به مصائب مردم این کشور در یک قرن اخیر گفت: خیلی‌ها
به خاطر منابع غنی به عراق طمع دارند و برای منافع خود، موجب زحمت مردم آن کشور می‌شوند. وی با بیان سوابق تمدن در سرزمین عراق امروزی گفت: انتظار نبود بعد از سقوط حزب بعث، گروه‌های مذهبی و سیاسی به اختلافاتی دامن بزنند که نتیجه آن عقب‌افتادگی‌های کشور و گسترش کینه‌هاست.

خباز: بودجه‌ سال آینده فوق‌العاده است
معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری از مخالفت مجلس با طرح مقررات مالی دولت خبر داد و گفت: لایحه مقررات مالی دولت پیرو نامه شخص رئیس مجلس به رئیس‌جمهوری تهیه شد و مجلس دو فوریت آن را تصویب کرده بود، اما در نهایت به دلیل برخی مسائل 49‌درصد آرا را کسب کرد و طرح متفاوت مجلس جایگزین آن شد.
به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا خباز با بیان این مطلب اظهار کرد: نوبخت و صالح در چندین نوبت مخالفت خود با طرح مجلس را اعلام کرده‌اند. این در حالی است که دولت تمایل زیادی به تصویب چنین قانونی دارد تا هرساله جداول و ردیف‌های حاشیه بودجه در لایحه بودجه تکرار نشود و نمایندگان فرصت بیشتری برای رسیدگی به اصل موضوع داشته باشند. معاون تقنینی دولت در پایان اظهار داشت: لایحه بودجه ‌سال آینده بودجه فوق‌العاده‌ای خواهد بود، لذا ما تمایل داریم که با تصویب چنین طرحی نمایندگان بتوانند از فرصتشان برای بررسی دقیق بودجه استفاده کنند.


تعداد بازدید :  292