شماره ۴۲۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

تجلیل رهبر انقلاب از خدمات مالکی در عراق؛
رویه خوب کمک به دولت جدید را ادامه دهید
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (دوشنبه) در دیدار آقای نوری مالکی معاون رئیس‌جمهوری عراق، از شجاعت، اقتدار و مدیریت آقای مالکی در دوران تصدی نخست‌وزیری عراق و خدمات بزرگی که در جهت حفظ ثبات و استقلال و پیشرفت عراق انجام داده است، تجلیل کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به آقای مالکی گفتند: جنابعالی در جریان انتقال قدرت در عراق، کار بزرگی را برای جلوگیری از آشفتگی و بی‌ثباتی عراق انجام دادید و این کار هیچ‌گاه در ساحه عراق فراموش نخواهد شد.رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شناخت خوب آقای نوری مالکی از مسائل و مشکلات عراق، افزودند: رویه شما برای کمک به دولت جدید آقای حیدر عبادی و تلاش برای ایجاد وحدت میان نیروهای مختلف عراق، اقدام بسیار خوبی است که باید ادامه یابد.در این دیدار، آقای نوری مالکی معاون رئیس‌جمهوری عراق ضمن ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بیشترین مساعدت را به دولت و ملت عراق برای مقابله با تروریست‌ها و عوامل بیگانه داشته است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی:  داعش توطئه‌ای برای مهار پیشرفت و توسعه عراق است
رئیس قوه‌قضائیه در دیدار با نوری‌مالکی معاون رئیس‌جمهوری عراق گفت:  عراق از حیث منابع طبیعی و انسانی کشوری غنی است و بسترهای مهیای این کشور در ابعاد فرهنگی و اقتصادی شرایط مناسبی برای پیشرفت آن ایجاد کرده و پدید آوردن گروهی تروریستی مانند داعش در عراق هم به‌دلیل مانع‌تراشی در راه پیشرفت این کشور مسلمان است.به گزارش ایرنا، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با تأکید بر بسترها و شرایط مناسب رشد و توسعه کشور عراق، توطئه‌های خارجی علیه این کشور را ترفندی برای جلوگیری از ثبات و پیشرفت عراق دانست. نوری‌مالکی معاون رئیس‌جمهوری عراق نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و تأکید بر گسترش روابط دو کشور مبتنی بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی گفت:  خوشبختانه دو ملت و دولت ایران و عراق توانستند گره تاریخی در مناسبات خود را که متاسفانه مربوط به جنگ بین دو کشور بود به خوبی باز کنند و اکنون شاهد فصل جدیدی در روابط دو کشور مبتنی بر حسن همجواری و وحدت و علاقه‌مندی طرفین به گسترش روابط هستیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه: با مکانیزم‌های گزارشگری سازمان ملل مشکلی نداریم
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در جمع سفرا و نمایندگان کشورهای درحال توسعه مقیم تهران با تشریح و تبیین دلایل ایران برای نپذیرفتن گزارشگر ویژه افزود: با شخص گزارشگر مشکلی نداریم و اصولا با مکانیزم‌های گزارشگری سازمان ملل مشکل نداریم، اما معتقدیم کشورهای غربی اجازه و فرصت بروز و ظهور به مکانیزم «یو.پی.آر» را ندادند و براساس روش‌ها و رویکردهای سیاسی خود گزارشگر ویژه برای ما تعیین کردند که ما علاوه براین به نحوه کار حرفه‌ای، متدولوژی و رفتار جانبدارانه‌اش علیه ایران در رسانه‌ها اعتراض داشته‌ایم. به گزارش ایلنا، محمدجواد لاریجانی گفت: آخر ما چطور می‌توانیم گزارشگری را بپذیریم که تروریست‌هایی را که دستشان به خون ملت ما آلوده است یا در خانه آنها بمب و تسلیحات پیدا شده است مدافعان حقوق بشر می‌نامد. این موضوع مایه تاسف سازمان ملل باید باشد.

وزیر جدید پیشنهادی علوم امروز به مجلس معرفی می شود
معاون نظارت و هماهنگی معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: نامه معرفی وزیر جدید پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری امروز به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود.
مجید نصیرپور در گفت و گو با ایرنا گفت: امیدواریم پس از اعلام وصول نامه معرفی وزیر جدید پیشنهادی علوم که امروز انجام می گیرد وزیر پیشنهادی بتواند با حضور در کمیسیون های تخصصی، مذاکرات خود را با نمایندگان آغاز کند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد وزیر جدید پیشنهادی علوم بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد.
محمود نیلی احمدآبادی سومین وزیر پیشنهادی علوم دولت تدبیر و امید بود که در پی استیضاح رضا فرجی دانا، نخستین وزیر علوم دولت یازدهم در جلسه رای اعتماد هفتم آبان ماه نتوانست اعتماد مجلس نهم را جلب کند.
جعفر میلی منفرد نیز نخستین وزیر پیشنهادی دولت یازدهم بود که نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد بگیرد.


تعداد بازدید :  281