شماره ۴۲۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
مصباحی‌مقدم:
شکست انتخاباتی اصولگرایان نتیجه‌ کنار گذاشتن شیخوخیت است

بحث ائتلاف اصولگرایی این روزها همچنان در میان محافل این جریان، بر سر زبان‌هاست و تقریبا هیچ روزی نیست که یکی از چهر‌ه‌های جناح راست درباره ائتلاف، اتحاد یا انشقاق انتخاباتی اصولگرایان صحبتی نکند. در این میان سخن از جامعتین و محوریت یا عدم‌محوریت آن برای رسیدن به نقطه مشترکی میان همه گروه‌های اصولگرا تقریبا در اکثر موضع‌گیری‌‌ها دیده می‌شود.
پس از آن‌که دبیرکل جامعه روحانیت درگذشت، حالا سنگ شیخوخیت در میان اصولگرایان وزن کمتری پیدا کرده است؛ این در حالی است که به قول غلامرضا مصباحی‌مقدم از زمان مجلس ششم به بعد، برخی از شخصیت‌های جریان اصولگرایی گفتند که دوران شیخوخیت گذشته و حالا ما باید خودمان برای خودمان تصمیم بگیریم.
مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خانه ملت گفته است: ‌ جامعه روحانیت مبارز از زمان تشکیل و قبل از انقلاب برمبنای تشکیلات محوری بوده و این‌طور نیست که امروز به این نتیجه رسیده باشد.سخنگوی جامعه روحانیت در ادامه، درباره علت جدا شدن جبهه پایداری از ائتلاف اصولگرایی گفت: ‌ شاید یکی از علل و عوامل برهم زدن، آن بود که هر گروه و مجموعه‌ای تصور می‌کرد می‌تواند مستقلا وارد انتخابات و برنده شود. این، نوعی غرور و غفلت بود. غرور از این‌که می‌گفتند قدرت، نفوذ و اثرگذاری لازم را دارند.مصباحی‌مقدم خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری‌ سال گذشته رخ داد، این مسأله را برای مجموعه جریانات اصولگرا روشن کرده که اگر مستقل بیایند و جدا جدا وارد عرصه شوند و احیانا لیست‌های متعدد وجود داشته باشد، به نتیجه نخواهند رسید؛ بلکه بازنده معرکه سیاسی خواهند بود.
با این حال او در مورد تغییر رویکرد جبهه پایداری اضافه کرد: ‌ خوشبختانه از اشخاص و افراد عضو این مجموعه اظهارنظرهایی شد که نشان می‌دهد به ائتلاف می‌اندیشند و قدمی به پیش برداشته‌اند.این نماینده مجلس در مورد فعالیت‌های جامعه روحانیت و تاثیرگذاری در انتخابات گفت: ‌ هیچ‌گاه جامعه روحانیت خودش را یک حزب ندانست و در عرض احزاب وارد فعالیت انتخاباتی نشد. این‌طور نبود که یک لیست را تهیه کند و با لیست‌های دیگران به نقطه توافق برسد. بلکه همواره جایگاهش، جایگاه «پدرواری» بوده که سعی کند مجموعه اصولگرایان را به ائتلاف نزدیک کند و من معتقدم این موقعیت را هیچ‌گاه از دست نداد.
البته مصباحی‌مقدم خودش ادامه داد: ‌ عدم‌حضور و مشارکت برخی از اعضای آن را از ‌سال ۸۸ به بعد داشته‌ایم ولی هم‌اکنون بسیار امیدواریم بتوانیم دومرتبه تشکل‌ جامعه روحانیت را تقویت کنیم؛ هم با دعوت مجدد از اعضایی که کمتر حضور پیدا کرده‌ یا در این مدت حضور پیدا نکرده‌اند و هم با ترمیم و توسعه درصدد این مسأله هستیم.
سخنگوی جامعه روحانیت در مورد حضور مجدد برخی چهره‌های غایب این تشکیلات گفت: ‌هنوز حضور آقای ناطق‌نوری جای تردید و تامل جدی دارد.


تعداد بازدید :  262