شماره ۱۳۲۹ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
آثار و زندگی علی‌اکبر صادقی در یک نمایشگاه
نخستین انیمیشن‌های تاریخ سینمای ایران از آثار علی‌اکبر صادقی در موزه هنرهای معاصر تهران در معرض دید عموم قرار می‌گیرد

شهروند| نشست خبری نمایشگاه مروری بر آثار و زندگی علی‌اکبر صادقی با حضور این هنرمند پیشکسوت، فرشته موسوی کیوریتور ارشد این نمایشگاه، علی بختیاری کیوریتور بخش انیمیشن نمایشگاه و علی‌محمد زارع رئیس موزه هنرهای معاصر در محل این موزه برگزار شد.
علی‌اکبر صادقی، نقاش و انیماتور پیشکسوت در این نشست با اشاره به این‌که نقاشی را از 9سالگی آغاز کرده است، افزود: در سال‌های جوانی سبک جدیدی از ویترای را ابداع کردم که با سبک ویترای اروپایی تفاوت داشت؛ این ویترای‌ها مشتریان بسیاری پیدا کرد. پس از مدتی وارد عرصه گرافیک شدم و به طراحی پلاکارت برای فیلم‌های سینمایی و تصویرگری برای کتاب و جلد مجلات پرداختم؛ در آن مقطع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به هنرمندانی که سبک‌های خاصی داشتند پیشنهاد تصویرگری کتاب‌هایش را می‌داد؛ تصویرگری کتاب پهلوان‌پهلوانان از آثار من است.
وی با اشاره به این‌که نخستین انیمیشن ایرانی را ساخته است، یادآور شد: با انجام پروژه ساخت فیلم انیمیشن هفت‌شهر توانستم فنون انیمیشن را بیاموزم. در مجموع 6 فیلم انیمیشن ساختم. این هنرمند پیشکسوت گفت: در 80سالگی نیز روزی 8 ساعت کار می‌کنم؛ هر روز صبح با عشق به نقاشی‌کشیدن از خواب بیدار می‌شوم.  
شایان ذکر است، نمایشگاه مروری بر آثار و زندگی علی‌اکبر صادقی از روز هشتم بهمن‌ماه ‌سال ‌جاری تا 25 فروردین‌ماه ‌سال آینده در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  148