شماره ۱۳۲۹ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
گزیده های هفتگی اقتصاد مقاومتی

28 دی

احکام مناسبی در حوزه گردشگری مصوب شده
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه احکام مناسبی در مجلس به منظور تقویت توسعه این حوزه مصوب شد. محمدرضا پورابراهیمی با بیان این‌که وزارت امور خارجه باید در خارج از کشور ماموریت‌های اقتصاد مقاومتی را با هدف توانمندسازی اقتصاد داخلی و افزایش ارتباطات در حوزه گردشگری دنبال کند، گفت: بدون ‌شک با اقدامات مثبت سازمان میراث فرهنگی در طول سال‌های اخیر در جهت توانمندسازی گردشگری می‌توان به اهداف پیش‌بینی‌شده در افق 1404 و برنامه ششم توسعه دست یافت.

29 دی

باید جلوی فرار مالیاتی را بگیریم
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با افزایش سطح جامعه هدف مالیاتی جلوی فرارهای مالیاتی را بگیریم. حمیدرضا فولادگر افزود: دریافت مالیات از حقوق‌بگیران، بنگاه‌های اقتصادی کوچک و اصناف کار راحتی است و به‌طور مستمر نیز انجام می‌شود، بنابراین باید برای شناسایی سایر جوامع هدف مالیات تلاش کنیم. این نماینده قوه‌مقننه تصریح کرد: راهکاری که برای تحقق اقتصاد مقاومتی اتخاذ شده است، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش دیگر درآمدها می‌باشد و وضع قانون مالیات بر ارزش افزوده در راستای کسب درآمدهای غیرنفتی مصوب شد.

30 دی

مردم حق دارند سر مسئولان داد بزنند
معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: نخواهیم گذاشت قیمت‌ها در شب عید مورد نگرانی مردم شود و به اندازه کافی کالای مورد نیاز خریداری شده و موجود است. اسحاق جهانگیری گفت: واقعیت‌هایی که در طول سال‌های گذشته در اقتصاد رخ داد، قدرت خرید مردم را کاهش داد و امروز مردم می‌بینند که سفره زندگی‌شان کوچک‌تر شده، پس حق دارند سر ما مسئولان داد بزنند. او با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزود: تلاش بزرگی بود که تورم 40‌درصدی به 10‌درصد برسد. برای شب عید هم به اندازه کافی کالای مورد نیاز خریداری شده و موجود است.

یک بهمن

تدوین 2 طرح 2 فوریتی در حوزه اشتغال
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تهیه دو طرح دوفوریتی در حوزه تولید و اشتغال و ایجاد خط اعتباری برای تأمین منابع مالی طرح‌های وزارتخانه نفت و نیرو خبر داد.
فریدون حسنوند گفت: ‌سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده اما امروز بیشتر طرح‌ها و لوایح هیچ دردی از کشور دوا نمی‌کند و نشان از روزمرگی مجلس و دولت دارد که عزم و اراده‌ای برای حل مشکلات به‌ویژه در حوزه تولید و اشتغال وجود ندارد.

2 بهمن

ریشه‌کن کردن فقر مطلق در راه است
پیشرفت فیزیکی سامانه اطلاعاتی دولت برای ریشه‌کنی فقر به 90‌درصد رسید. رئیس امور رفاه اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: دولت برای گسترش خدمات رفاهی و ریشه‌کنی فقر مطلق از مرداد 1395 ایجاد «پنجره واحد حمایت‌های اجتماعی» را کلید زد که پیشرفت فیزیکی آن تا پایان امسال به 90‌درصد می‌رسد.
حمید پوراصغری گفت: جهت‌گیری اقتصاد مقاومتی، ریشه‌کنی فقر مطلق است و دولت برای‌ سال 1397 تمهیدات مناسبی در این راستا پیش‌بینی کرده است.

3 بهمن

ساخت بناهای هوشمند آغاز شود
معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور با بیان این‌که ساختمان‌های کشور باید شناسنامه فنی داشته باشند، تأکید کرد: باید ساخت بناهای هوشمند را در دستور کار قرار دهیم تا شاهد حوادثی همچون پلاسکو نباشیم. سیدمحمدعلی افشانی گفت: در کنار این وظیفه مهم باید به اصلاح بافت فرسوده که مورد تأکید رهبری و دولت است، توجه ویژه کرد. او همچنین نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و واگذاری طرح‌های تملک دارایی که از مهمترین بخش‌های سیاست اقتصاد مقاومتی است را از دیگر اولویت‌های معاونت عمرانی استانداری تهران ذکر کرد.


تعداد بازدید :  196