شماره ۴۲۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
گمشده‌ها
وزیر علوم منو ندیدی؟

شهرام شهيدي

از خوانندگان عزیز درخواست می‌کنم اصلا این مطلب را شوخی نگیرند. خیلی جدی دارم عرض می‌کنم. شما وزیر علوم را ندیده‌اید؟ مثلا اتفاقی دیده باشید از جایی رد می‌شود؟ در کافه‌ای نشسته باشد؟ توی سالن سینما چی؟ خب ببم جان الان مدت‌هاست وزیر علوم گم شده و ما در ستون به این عریض و طویلی و با این همه اهن و تلپ هنوز نتوانسته‌ایم وزیر علوم را پیدا کنیم. این همه ادعا داشتیم پیدا شدن گمشده خود را به ما بسپارید همه‌اش کشک بود. حالا چطور سرمان را بلند کنیم؟ دیگر کسی برای این ستون فکسنی ما تره هم خرد نمی‌کند. یعنی قبلش هم نمی‌کردند حالا دیگر بدتر. برای همین از شما کمک خواستیم ببینیم می‌توانید راهنمایی‌مان کنید ببینیم وزیر علوم احتمالی را کجا می‌شود پیدا کرد؟
احسان کمالی عکاس خراسانی:  راستش وقتی من از هما عکس می‌انداختم تا به همه جهان ثابت کنم پرنده مشهور ایرانی افسانه نیست یک آقایی را دیدم که همان حوالی می‌پلکید. از محلی‌ها پرسیدم ایشان کیست؟ گفتند وزیر احتمالی علوم است آمده بلکه پرنده سعادت بنشیند روی شانه‌اش. البته اگر از من بپرسید محلش کجاست به شما نمی‌گویم چون شکارچی‌ها قبل از شما می‌رسند آن‌جا هم هما را شکار می‌کنند و هم نامزد وزارت را می‌پرانند.
اسفندیار از بیرون شاهنامه:  آقا این هما همه‌اش کشک است. ما خودمان هما راه‌اندازی کرده‌ایم به چه زیبایی. سایت واقعی یعنی سایت هما. اصلا هم کار سیاسی نمی‌کنیم. فقط گاهی برای آینده خواب‌های خوش می‌بینیم که اگر دوباره برگردیم چه می‌شود و با یک قاشق ماست چطور باید دریا را تبدیل به دوغ کنیم. ما ریال را تبدیل به کشک کردیم. تولید دوغ هم پروسه مشابهی دارد و شدنی است.
سهراب از حوالی آن جا: آقا چرا نشر اکاذیب می‌کنید؟ بنده پیرو اطلاع دوست اول به آن‌جا مراجعه کردم و بست نشستم تا بلکه این پرنده خوشبختی بیاید بنشیند روی سر من و وزیر علوم شوم. حالا وزیر علوم نشد معاون وزیر آموزش و پرورش. نشد کارمند وزارت ارشاد. نشد بشوم حداقل نگهبان وزارت کشاورزی. باز هم نشد بشوم متصدی آمار. یک چیزی بشوم خلاصه بلکه این بورسیه غیرمجاز بالاخره به یک کاری بیاید. آن‌که به ما بورسیه غیرمجاز داد از اسب افتاده درست اما درست نیست عطف به ما سبق شود و مدرک ما را کان لم یکن کنند که. خلاصه از بحث دور نشوم. بنده نشسته‌ام این‌جا منتظر رونمایی از هما که پرنده فضول و بی‌ادب دیگری در عملی هتاکانه فضولاتش را بر سر من خالی کرده. این هم اثر نداشتن وزیر علوم. اگر مرا با این مدرک فوق پروفسورا از دانشگاه آکسفورد واحد ساوجبلاغ وزیر علوم می‌کردید این پرنده بی‌ادب خودسرانه چنین بی‌ادبی‌ای نمی‌کرد.
مهرانه هستم از تهران: بنده می‌دانم توفیقی در کسب صندلی وزارت علوم ندارم چون خانم هستم و گویا قانون نانوشته‌ای هست که ما را از کرسی‌های اینچنینی دور می‌کند. آهان توفیقی نباید می‌گفتم دوستان می‌گویند اسمش را نبریم. فقط زنگ زدم بگویم بی‌خود وقت تلف نکنید و از جست‌وجو کردن وزیر علوم احتمالی در بین نیمی از جمعیت کشور منصرف شوید. چون وزیری که دنبالش هستید هرچه باشد نمی‌گذارند خانم باشد.
 سرمستی از ملایر:  به نظر من شما یک‌سری به پادگان‌های تربیت تکاور بزنید. این شرایطی که دوستان برای انتخاب وزیر علوم گذاشته‌اند بیشتر به شرایط یک تکاور برجسته می‌خورد. از ما گفتن بود.


تعداد بازدید :  351