شماره ۴۲۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
زیباترین و عجیب‌ترین گل به خودی‌های فوتبال
چند وجب تعلل

شهروند| هیچ‌کس فکر نمی‌کرد بازیکنی توانایی زدن گل به خودی از نیمه زمین را داشته باشد اما کریستوف کرامر، سورپرایز بزرگ ترکیب آلمان در فینال جام‌جهانی 2014 در بازی گلادباخ مقابل دورتموند از وسط زمین و فاصله 50 یاردی به قصد پاس، شوتی زد که وارد دروازه خودی شد و تنها گل رقابت را به نفع دورتموند بحران‌زده رقم زد. اقدام عجیب او، کاندیدای جایزه، زیباترین گل به خودی تاریخ فوتبال شد؛ آنچه سیاهه‌ای از عجیب‌ترین گل‌های بازیکنان به تیم خودشان را یادآور می‌شود.
وینست کمپانی از منچسترسیتی
 (بازی‌ سال 2013 مقابل فولام)
توپ در محوطه جریمه تیم شهر منچستر به کاپیتان وقت سیتی رسید اما او با یک ضربه هوایی عجیب، توپ را از فراز دستان جوهارت به گل تساوی رقیب تبدیل کرد! تلاش‌های ناواس برای جلوگیری از گل شدن توپ ثمری نداشت؛ هرچند سیتی درنهایت 4 بر 2 پیروز و در پایان فصل به دراماتیک‌ترین شکل ممکن، پس از 44‌سال قهرمان لیگ شد.
لورن اتامه مایر از آرسنال
 (بازی ‌سال 2003 مقابل منچسترسیتی)
فصل خوب بازیکن کامرونی در ترکیب تیم رویایی آن زمان آرسنال با گل به خودی در یک مقطع حساس زیر سوال رفت. او تحت فشار سینکلر، پاس معیوب 30متری به سمت لمن، دروازه‌بان توپچی‌ها ارسال کرد و به اشتباه دروازه تیمش را گشود؛ البته درست مانند کمپانی، لورن هم دچار عذاب وجدان نشد چون تیمش 2 بر یک، سیتی آن زمان تازه لیگ برتری‌شده را شکست داد.
لی دیکسون از آرسنال (بازی ‌سال 1991 مقابل کاونتری)
بازی به آرامی دنبال می‌شد که ناگهان توپ بیرون محوطه جریمه آرسنال به لی دیکسون، مدافع توپچی‌ها رسید و او به سودای دادن پاس به عقب به سیمن، توپ را با محکم‌ترین ضربه ممکن درون دروازه تیم خودش جای داد. گری لینکر در برنامه «مچ آف د دی» دست از سر یکی از مدافعان طلایی‌ترین خط تاریخ آرسنال برنداشت.
پیتر انکلمن از بیرمنگام (بازی ‌سال 2002 با آستون ویلا)
بیرمنگام پس از یک دهه در بالاترین سطح فوتبال جزیره دربی بیرمنگام مقابل آستون ویلا را برگزار می‌کرد اما به بدترین نحو تحقیر شد. پرتاب اوت اولاف ملبرگ به سمت انکلمن در جای درستی فرو آمد اما دروازه‌بان ویلا پس از لمس توپ به وسیله استوک کفش‌هایش، ناگهان تسلطش را از دست داد و گل خورد! هنوز خیلی‌ها اعتقاد دارند توپ به پای انکلمن نخورد و گل باید مردود اعلام می‌شد.
جیمی ترائوره از لیورپول ( بازی ‌سال 2005 مقابل برنلی)
یکی از چند 10 خرید فوق ضعیف آن سال‌های لیورپول، برای اولین بار در دوران بازی برای این باشگاه، گل تعیین‌کننده‌ای زد اما نه برای تیمش بلکه به نفع حریف! او قصد داشت در محوطه 6 قدم به سبک زیدان دریبل بزند. یک اشتباه در محاسبه زمانی، گلی را به ثبت رساند که باعث حذف لیورپول از جام حذفی ‌سال 2005 شد.
فرانک   سینکلر از لسترسیتی
 (بازی ‌سال 2002 مقابل میدلزبورو)
بدون تردید می‌توان گل به خودی سینکلر را یکی از زیباترین گل به خودی‌های تاریخ فوتبال نامید. سینکلر در بازی مقابل میدلزبورو با شدت تمام از 30متری توپی را به سمت دروازه خودی و شخص یان واکر فرستاد اما ضربه‌اش بیش از حد قوی بود و فقط به خوشحالی مضاعف بازیکنان میدلزبورو در روزهای خوبشان کمک کرد!
جان آرنه ریسه از لیورپول (بازی ‌سال 2008 مقابل چلسی)
لیورپول در واپسین سال‌های خوب رافائل بنیتس قصد داشت برای سومین‌بار در 4‌سال گذشته به فینال لیگ قهرمانان راه یابد. برتری
 یک بر صفر در بازی رفت نیمه نهایی فصل 2009-2008 لیگ قهرمانان، می‌توانست‌ درصد اطمینان به صعود به فینال را بیشتر کند؛ اتفاقی که تا اولین دقیقه وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم رخ داده بود اما ریسه نروژی با یک ضربه سر پرشی، همه را شگفت‌زده کرد و توپ را درون دروازه لیورپول قرارداد. ارزش این گل پس از برتری چلسی در وقت‌های اضافی بازی برگشت به چشم آمد؛ وقتی آبی‌‎پوشان به جای لیورپول راهی فینال مسکو شدند.
پیر عیسی از آفریقای جنوبی (بازی‌ سال 1998 مقابل فرانسه)
عیسی تا قبل از بازی اول گروه سوم جام‌جهانی شناخته‌شده نبود اما بعد از جدال منجر به پیروزی 3 بر صفر فرانسه میزبان به شدت مشهور شد. عیسی 2 گل به خودی زد که دومی به دلیل قرار گرفتن تحت فشار رقیب و اولی حاصل اشتباهش بود. بازیکن آفریقای جنوبی بدترین شروع کشورش در جام‌جهانی را رقم زد و خودش به اولین زننده 2گل به خودی در یک بازی جام‌جهانی تبدیل شد.


تعداد بازدید :  251