شماره ۴۲۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
ورزش جهان

توهین نژادی بلاتر به اعراب
سپ بلاتر، رئیس فیفا به دلیل توهین به اعراب در مظان اتهام نژادپرستی قرار گرفت. رئیس فیفا در گفت‌وگو با سران فوتبال نروژ، چنین حرف‌هایی را به زبان آورد: «جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قطر برگزار نخواهد شد. عرب‌ها گستاخ هستند و فکر می‌کنند می‌توانند همه‌چیز را با پول بخرند!» بلاتر از این‌که قطری‌ها نسبت به جنایت‌های داعش واکنش جدی نشان نداده‌اند، گلایه کرده است. تاکنون سران فوتبال نروژ واکنشی به این خبر نداشته‌اند و فیفا نیز  عکس‌العملی نشان نداده است.

کشف راز مرگ پسر سانچس
پلیس اسپانیا در گزارشی کوتاه دلیل مرگ پسر هوگو سانچس، اسطوره رئال‌مادرید و تیم‌ملی مکزیک را نشت گاز مونوکسید‌کربن که ناشی از اشتباه در نصب آبگرمکن بود، اعلام کرد. پسر اسطوره رئال‌مادرید در رده جوانان و تیم‌های آماتوری فعالیت زیادی داشت اما هرگز به سطح اول نرسید؛ در حالی ‌که به نظر می‌رسید آینده درخشانی پیش‌رو دارد.

مورینیو، وعده لاپورتا برای بارسا
در صورت به قدرت رسیدن مجدد خوان لاپورتا در انتخابات بعدی ریاست بارسلونا، مورینیو از‌ سال 2016 کارش را به‌عنوان سرمربی بارسلونا آغاز خواهد کرد. آقای خاص، وعده انتخاباتی لاپورتا شده و باید دید در صورت به قدرت رسیدن رئیس سابق آبی‌واناری‌ها نفرت‌های گذشته را فراموش کرده و از جایی که روزی به‌عنوان مترجم کارش را شروع کرده، دوران حرفه‌ای‌اش را ادامه می‌دهد یا خیر! فعلا علاوه بر لاپورتا، عده زیادی از جمله گواردیولا و انریکه سرگرم بازنشر عکس‌های خود پای صندوق‌های رأی‌گیری استقلال کاتالونیا هستند. از آن جایی که 7 مدال از مجموع 17مدال کاروان اسپانیا در المپیک قبلی توسط کاتالونیایی‌ها به‌دست آمد، جدایی این ایالت ضربه بزرگی به ورزش اسپانیا می‌زد؛ جایی که تیم فوتبال بدون بوسکتس، فابرگاس و پیکه و بسکتبال بدون پائو گاسول و کارلوس ناوارو می‌شود.

«نه» دی‌ماریا به 100‌هزار دلار
آنخل دی‌ماریا، ستاره خط میانی منچستر‌یونایتد هدیه 100‌هزار دلاری اسپانسر این تیم را به دلیل نتایج ضعیف کسب شده نپذیرفت. طبق رسم هرساله، شورلت به‌عنوان اسپانسر منچستر‌یونایتد به همه بازیکنان این تیم یک خودرو به ارزش 100‌هزار دلار اهدا کرد اما آنخل دی‌ماریا به دلیل نتایج ضعیف این تیم این جایزه را رد و اعلام کرد، نمی‌تواند به دلیل نمایش ضعیف، هدیه را بپذیرد.

نشان شجاعت برای ابروي شکافته
باستین شواین‌اشتایگر، ستاره مصدوم بایرن نشان ویژه شجاعت در فوتبال آلمان را دریافت کرد. نمایش‌های درخشان شواینی در رقابت‌های جام‌جهانی به‌ویژه در دیدار فینال، دلیل اهدا این جایزه به او بود؛ جایی که او با ابروی شکافته و خونین حاضر به ادامه بازی با آرژانتین شد و تصویری ماندگار از خود خلق کرد.


تعداد بازدید :  242