شماره ۴۲۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
عدد خبر

63میلیاردتومان فروش سفته و برات در 6 ماه

در 6ماه ابتدایی امسال بالغ بر 63‌میلیارد تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد. بر این اساس آمار فروش سفته و برات در نیمه اول‌ سال‌جاری 41‌درصد نسبت به این بازه زمانی در ‌سال 1392 افزایش یافته به‌طوری که در‌ سال گذشته میزان فروش این دو سند بانکی در حدود 44‌میلیارد و 500‌میلیون تومان بود.

24درصدتسهیلات بانکی سهم صنایع کوچک

علی تعقلی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ایران گفت: از مجموع 500 تا 600‌هزار‌ میلیارد تومان نقدینگی در کشور در‌ سال‌جاری 24‌درصد مربوط به صنایع کوچک کشور است در حالی‌ که نیمی از این رقم هم مربوط به باز تقسیط‌‌ها و مانده تسهیلات بود و پول جدیدی نیست که دوباره به شبکه برگردد.

40درصد کالاهای وارداتی قاچاق هستند

حسین حسینیان، نماینده گروه کنترل و بازرسی دولت چین در ایران از واردات غیرقانونی 20‌میلیارد دلاری کالا در ‌سال گذشته خبر داد و گفت: این در حالی است که کل واردات کشور حدود 50‌میلیارد دلار بوده یعنی 40‌درصد از واردات از مبادی غیرقانونی انجام شده این در حالی است که بیش از 3000 رقم کالا در سه‌سال گذشته مشمول استاندارد اجباری شد.

110درصدرشد روکش آسفالت جاده‌ها

عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی گفت: روکش آسفالت روی جاده‌های کشور در 6ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه ‌سال گذشته 110‌درصد رشد داشته است. وی به تخصیص اعتبار 200‌میلیارد تومانی دولت به بخش جاده‌ای اشاره کرد و یادآور شد: این اعتبار را هیأت وزیران برای خرید و تعمیر ماشین‌آلات راهسازی و نگهداری راه‌ها اختصاص داد.


تعداد بازدید :  293