شماره ۴۲۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
80‌درصد مردم کاتالونیا به استقلال از اسپانیا رأی دادند

نتیجه همه‌پرسی نمادین «کاتالونیا» که از تمایل 80‌درصدی مردم این منطقه برای استقلال از اسپانیا حکایت داشت، توجه رسانه‌های این کشور را به فقدان تعامل سیاسی مادرید و دولت خودمختار کاتالونیا جلب کرد. در حالی‌ که مادرید تلاش می‌کند با تکیه بر غیررسمی و نمادین بودن همه‌پرسی که روز یکشنبه برای استقلال کاتالونیا از اسپانیا برگزار شد، نتیجه روشن آن را کم‌اهمیت جلوه دهد، رسانه‌های این کشور پیام نتیجه این همه‌پرسی را دریافته و دیروز، مطالبی را به لزوم تعامل سیاسی مادرید و دولت خودمختار کاتالونیا اختصاص دادند.
روزنامه «ال‌پایس» پرتیراژترین روزنامه اسپانیا و با گرایش چپ میانه در سرمقاله امروز خود با عنوان «بازگشت به میز مذاکره» تلاش کرد تا همه‌پرسی دیروز را «مخدوش و غیرشفاف» معرفی کند. این سرمقاله با اذعان به «موفقیت» تعداد قابل توجهی از شهروندان کاتالونیا در بسیج مردمی برای جدایی از اسپانیا، «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر و «آرتور مس» رئیس دولت ایالت کاتالونیای اسپانیا را به گفت‌وگو و مذاکره فراخواند.
در این مطلب آمده است:  دو دولت باید برنامه کاری، روش و زمان‌بندی مشخصی برای فهرست کردن مسائلی تهیه کنند که نیاز به بازنگری و اصلاح دارد. این امر می‌تواند مسیر دستیابی به راه‌حلی معتبر و پایدار را در مسائل میان دو دولت هموار سازد.


تعداد بازدید :  117