شماره ۴۲۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
این مرد از شاگردانش اخاذی می‌کرد
استاد شطرنج کیش و مات شد

استاد شطرنج که به درخواست شاگردانش جهت تدریس خصوصی شطرنج به خانه آنها رفت و آمد می‌کرد، با جلب اعتماد طعمه‌هایش، تصاویر غیراخلاقی ارسال می‌کرد تا سناریوی اخاذی‌هایش را عملی کند.  سرهنگ «یزدان نیکنام» رئیس پلیس فتای استان البرز در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی شکایت پدر خانواده‌ای مبنی بر ارسال تصاویر غیراخلاقی از سوی یک ناشناس بررسی موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت. وی افزود:  ماموران در تحقیقات اولیه از همسر و دختر مرد شاکی با اظهارات آنها مبنی بر بی‌اطلاعی از مشخصات فرد ارسال‌کننده ایمیل‌ها مواجه شدند که معمای یافتن متهم را با چالش روبه‌رو می‌کرد، بنابراین ماموران در مراحل بعدی تحقیقات خود با بررسی تمامی نظریه‌ها و استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم موفق به شناسایی ارسال‌کننده ایمیل‌های غیراخلاقی شدند.
نیکنام در ادامه بیان داشت: با هماهنگی مقام قضایی متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا البرز منتقل شد.  متهم در بازجویی‌ها به ارسال تصاویر غیراخلاقی اعتراف کرد و گفت: نزدیک به یک‌سال پیش در یکی از آموزشگاه‌های شطرنج در استان البرز مشغول به کار شدم  و به دلیل مهارت در این رشته شاگردان زیادی جهت ثبت نام به من مراجعه می‌کردند. از این میان چند نفر آنها دخترانی بودند که بنا به پیشنهاد آنها به منزلشان رفته و اقدام به تدریس خصوصی شطرنج می‌کردم.
سرهنگ نیکنام در ادامه اظهارات این فرد گفت: متهم که پس از گذشت چندین ماه رفت و آمد به منزل آنها توانسته بود اعتماد شاگردان و خانواده آنها را به خود جلب کند به بهانه ارسال موضوعات علمی با محتوای شطرنج و مهارت بیشتر در این رشته با دریافت شماره تماس و ایمیل آنها، اقدام به ارسال تصاویر غیراخلاقی به منظور برقراری ارتباط با آنها و همچنین اخاذی  می‌کرده است.


تعداد بازدید :  232