شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
سخنگوی هیأت‌مدیره پرسپولیس در گفت‌وگو با «شهروند»:
آقای رویانیان! ارقام اعلام‌شده، کاملا واقعی است
مشکل اسپانسر حل می‌شود

گروه ورزش|  مدیران باشگاه پرسپولیس بعد از گذشت چند ماه از حضورشان همچنان معتقدند میزان دقیق بدهی‌های این باشگاه مشخص نیست و هر روز به مبالغ اعلام‌شده قبلی اضافه می‌شود.  این درحالی است که رویانیان این ارقام را سناریویی از پیش تعیین‌شده نامید. سخنگوی باشگاه پرسپولیس اما معتقد است صحبت‌های رویانیان درست نبوده و ارقام اعلام‌شده کاملا واقعی و به دور از هر گونه سناریوی از پیش تعیین شده است. در ذیل گفت‌وگوی «شهروند» را با سعید خواجوند می‌خوانید:
میزان بدهی‌های دقیق باشگاه پرسپولیس بعد از گذشت تقریبا 3 ماه از حضور تیم مدیریتی جدید مشخص
 شده است؟
یک حسابرسی اولیه از این 2 باشگاه قبل از ورود تیم مدیریتی جدید انجام شده بود اما به نظر می‌رسد ارقام با آن زمان خیلی متفاوت است. بعد از آن حسابرسی اولیه، این کار به تازگی انجام نشده و میزان دقیق بدهی‌های باشگاه هم‌اکنون مشخص نیست زیرا همچنان پرونده برخی از بدهی‌ها باز است.  بدهی‌های مالیاتی هر روز بیشتر می‌شود و برخی چک‌های گذشته نیز که فکرش را نمی‌کردیم، برگشت می‌خورد.
مشخص شده که بیشتر این بدهی‌ها مربوط به چه دوره مدیریتی است؟
باید حسابرسی دقیق انجام شود البته زمانی که پرونده‌ها بسته شود و مدعی جدیدی به باشگاه نیاید. در حسابرسی گذشته، بررسی‌ها دوره نبوده و به صورت کلی انجام شده است اما فکر نمی‌کنم فقط مربوط به یک دوره خاص باشد، اگرچه شاید در دوره یک یا 2 مدیر بدهی‌ها بیشتر از سایرین بوده باشد.  
رویانیان مدعی شده که ارقام اعلام‌شده بابت بدهی‌های باشگاه با طراحی از پیش تعیین‌شده بود و واقعیت ندارد؟
دقیقا نمی‌دانم رویانیان چرا این صحبت را انجام داده و منظورش چه بوده است. من یا رحیمی این بدهی‌ها را اعلام نکرده‌ایم، بلکه بازرسان وزارت ورزش این را انجام داده‌اند و به گوش ما رسانده‌اند.  قطعا هم مجموع بدهی‌های اعلام‌شده همین مقدار یعنی بیش از 100‌میلیارد است و سناریو و جریان از پیش تعیین‌شده‌ای هم وجود نداشته است.
صدرا سیستم اسپانسر قبلی پرسپولیس مدعی است و به نظر اسپانسر جدید نیز پول
پرداخت نمی‌کند؟
باشگاه پرسپولیس برای لیگ چهاردهم اسپانسر دارد و مشکلی هم از بابت پرداخت پول نداریم. شاید یکسری بحث از سوی شرکت صدرا سیستم که قبلا با پرسپولیس قرارداد همکاری داشته مطرح شده باشد اما مشکل آنها را هم به‌زودی حل می‌کنیم.
به نظر می‌رسد همین بدهی‌ها اختلافاتی میان اعضای هیأت‌مدیره و مدیرعامل ایجاد کرده و این را می‌توان از مصاحبه‌ها فهمید؟
نمی‌دانم دوستانی که مصاحبه کرده‌اند، علیه یکدیگر چه گفته‌اند در کل درست نیست که در این مقطع حساس مشکلات تیم رسانه‌ای شود.

اسپانسر و هیأت‌مدیره علیه مدیرعامل
رحیمی از پرسپولیس رفتنی است؟

گروه ورزش|  شاید علیرضا رحیمی روزی که به‌عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب شد، فکر نمی‌کرد این‌قدر مشکل روی سرش خراب شود و حتی این‌که هیأت‌مدیره به این زودی پشتش را خالی کند. از رونمایی طلبکاران جدید هر روز جلو در باشگاه بگیر تا مشکلاتی که برای اسپانسر به‌وجود آمده، پرسپولیس را در آستانه لیگ به یک بحران فرو برده است. صدرا سیستم، شرکتی است که در دوره رویانیان با پرسپولیس قرارداد امضا کرده و به‌نظر هنوز هم قراردادش اعتبار دارد، در حالی که پرسپولیس با یک اسپانسر دیگر قرارداد بسته‌. حالا اسپانسر قبلی نیز مدعی است و اسپانسر جدید نیز حاضر نیست بدهی‌های گذشته باشگاه را پرداخت کند. حتی صدرا سیستم پیشنهاد داده به اسپانسر جدید سرخپوشان 10‌میلیارد تومان بابت هزینه‌هایی که انجام داده، پرداخت کند تا آنها کنار بکشند. مبهم ماندن این مسأله و شکایت کشتی‌گیران باعث شده تا پرسپولیس با بحران مالی مواجه شود.
از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد برخی از اعضای هیأت‌مدیره رحیمی، مدیرعامل باشگاه را در این ماجرا مقصر می‌دانند و حتی حسین کاظم‌پور، عضو هیأت‌مدیره روز گذشته در مصاحبه‌ای انتقادی علیه رحیمی او را مدیر هزینه نامیده است، اگرچه رحیمی نیز اعلام کرده پاسخ کاظم‌پور و امثال او را خواهد داد. این‌طور به‌نظر می‌رسد که برخی از اعضای هیأت‌مدیره که وابستگی‌هایی با اسپانسر این باشگاه نیز دارند با رحیمی دچار اختلاف شده و حتی در پی کنار زدن او قبل از شروع لیگ هستند. در هر حال باید دید مدیر اصفهانی پرسپولیس در مقابل این فشارها دوام می‌آورد یا این‌که خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کرد، از این تیم رفتنی است.


تعداد بازدید :  95