شماره ۴۲۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

كتاب «هفتاد‌ سال همدلی» نوشته عبدالرفیع حقیقت که بخشی از آن شرح احوال دوران کودکی و طلبگی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئيس‌جمهوری ايران است، منتشر شد.

مجید بهرامی بازیگر تئاتر که از بیماری سرطان رنج می‌برد به دلیل پایین بودن پلاکت خون و آب آوردن ریه و شکمش در بیمارستان بستری شده و قادر به تنفس نیست. این بازیگر به گفته دخترخاله‌اش، فریبا جدیدی هم اکنون نیازمند خون، گروه خونی +O است؛ کسانی که سرماخوردگی نداشته، جایی از بدنشان را خالکوبی نکرده و مسکن یا آنتی بیوتیک در حال حاضر مصرف نکرده باشند.

فیلم‌سینمایی «مرگ ماهی» به کارگردانی روح‌الله حجازی روز گذشته در یکی از لوکیشن‌های اصلی‌اش، کلید خورد. نیکی کریمی، مهناز افشار، علی مصفا، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، ریما رامین‌فر، بابک کریمی، بهرنگ علوی، حسام محمودی، مهرداد میرکیانی و پانته‌آ بهرام بازيگران چهارمين اثر سينمايي حجازي هستند.

محمدمهدی عسگرپور در گفت‌وگو با مهر از نگارش سریال «نفس گرم» خبر داد و بیان کرد: مضمون این سریال با باورهای افراد سروکار دارد.

بهنام بهزادی امشب در برنامه «سفيد» شبكه آموزش سيما در کنار مهران کاشانی به‌عنوان مجری کارشناس به بررسی ضرورت‌های داستان در سینما می‌پردازد.

فیلم‌سینمایی «چند مترمکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی در جشنواره «گوا» هندوستان به نمایش درمی‌آید.

فيلم‌هاي بخش مسابقه ششمين جشنواره ملی «نماز و نيايش به روايت دوربين» در دو بخش آزاد با حداكثر زمان 30دقيقه‌ای و فيلم‌های كوتاه 110ثانيه‌ای به رقابت می‌پردازند.

پولاد کیمیایی و علي اوسيوند در مستند «شوک» پای ناگفته‌های مصرف‌کنندگان ماده مخدر شیشه می‌نشینند. اين برنامه در قالب دو قسمت امشب از شبكه سه سيما پخش مي‌شود.

انجمن حمایت از کودکان کار با همکاری سینما تک پردیس سینمایی قلهک، فیلم «دزد عروسک‌ها» را با هدف کمک به کودکان کار اکران می‌کند.

کتاب «رنگ‌ها»ي عباس کیارستمی در پنجمین تجدید چاپ خود كه برای گروه ‌سنی الف و ب از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده، از مرز 130هزار نسخه گذشت.

محمدحسین توتونچیان، تهیه‌کننده موسیقی درباره آخرین وضعیت درمانی مرتضی پاشایی خواننده پاپ که این روزها به دلیل تشدید بیماری خود در بیمارستان بستری است، به مهر گفته است:« طی روزهای گذشته و از زمانی که این خواننده در بیمارستان به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده تغییر چندانی در وضعیت او مشاهده نشده است و پزشکان از خانواده و مردم خواسته اند که برای او دعا کنند.»

فیلم‌سینمایی «کمپ ایکس ری» با بازی «پیمان معادی» در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی روی پرده رفت و مورد استقبال تماشاگران و به‌خصوص ایرانی‌های ساکن امارات قرار گرفت.

مجموعه نمایشی«جنایت و مکافات» هر روز 30 دقیقه بامداد روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

نمایش «بالاخره این زندگی مال کیه؟» نوشته برایان کلارک و کارگردانی اشکان خیل‌نژاد به دلیل استقبال تماشاگران تا 6 آذر تمدید شد. نوید محمدزاده و آزاده صمدی بازيگران اصلي اين نمايش هستند.

هشتمین دوره جشنواره فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» از ۹تا ۱۶آذر با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» در تهران برگزار می‌شود.

لوكاس برفوس نويسنده 43ساله براي نگارش رمان «كوآلا» به‌عنوان برنده جايزه كتاب‌ سال 2014 كشور سوييس برگزيده شد.


تعداد بازدید :  280