شماره ۴۲۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
سوشا مکانی در گفت‌وگو با «شهروند»:
سرحرفم هستم؛ نیلسون بماند، می‌روم
چرا درخشان فقط به من می‌گوید «آی کی یو» نداری؟

شهروند| ماجرای قهر و آشتی بازیکنان تیم پرسپولیس برای امروز و دیروز نیست. کم‌کم عادت کرده‌ایم که با هر اشتباه و تصمیمی یکی از بازیکنان غزل خداحافظی از پرسپولیس را بخواند و به این شیوه به تصمیمات کادر فنی و مدیریت باشگاه اعتراض کند. آخرین فردی که اعلام کرده نیم فصل رضایتنامه‌اش را می‌گیرد و از پرسپولیس می‌رود، سوشا مکانی است. او پس از اشتباهاتی که در بازی با گسترش فولاد انجام داد، به جای عذرخواهی دم از جدایی زد و انگار قصد هم ندارد از مواضع خود کوتاه بیاید. گفت و گوی «شهروند» با مکانی که به اردوی تیم‌ملی هم دعوت شده را در ادامه می‌خوانید:
تو آخرین حاشیه‌ساز پرسپولیس هستی. چه شده که تصمیم به خداحافظی گرفتی؟
چه حاشیه‌ای درست کرده‌ام؟ من فقط نظرم را درباره حضور خودم در پرسپولیس گفتم. از روز اولی که با پرسپولیس آمدم فشار زیادی را تحمل کردم و دیگر صبرم سر آمده است. همین استرس به عملکردم هم منتقل شد و اجازه نداد بازی همیشگی‌ام را انجام دهم.
  این فشارها از کجا به تو منتقل شد؟
خیلی‌ها باعث و بانی‌اش بودند. نمونه‌ای برایتان می‌آورم،  من دروازه‌بان وقتی درون دروازه قرار می‌گیرم و روی سکوها نیلسون تشویق می‌شود با چه روحیه‌ای باید از دروازه تیمم حفاظت کنم؟ یا مگر من در این فصل فقط اشتباه کرده‌ام؟ مگر نیلسون اشتباه نداشت؟ چرا درخشان به من توهین می‌کند و می‌گوید «آی‌کی‌یو» ندارم؟ این حرف‌ها چه معنایی دارد؟ چرا این برخوردها فقط برای من است؟
 جواب این پرسش‌ها را از کادرفنی پرسیده‌ای؟
من می‌دانم حمید درخشان هم تحت فشار است. شاید فشاری که او تحمل می‌کند، از من هم بیشتر است اما این درست است که من قربانی شوم؟چرا هیچ‌کس به بازی‌هایی که درون دروازه بودم و بردیم، اشاره نمی‌کند؟ با این حال در اولین فرصتی که او را ببینم، نزدش می‌روم و با او درباره مسائل موجود صحبت می‌کنم.
  اگر نیلسون برود این مشکلات حل می‌شود؟
من روی سخنم با نیلسون نیست. او دروازه‌بان خوبی است و واقعا دوستش دارم. روزی که با پرسپولیس قرارداد بستم، با علم حضور نیلسون این کار را کردم، پس مشکل شخصی با او ندارم اما تجربه نشان داده هیچ دو دروازه‌بان مطرحی نمی‌توانند با هم در یک تیم کار کنند. الان هم کاری به نیلسون ندارم و فقط حرفم این است باشگاه از بین من و نیلسون یکی را انتخاب کند. اگر او را می‌خواهند، رضایتنامه مرا را بدهند.
  می‌گویی حاشیه‌ای درست نمی‌کنی اما بیان این صحبت‌ها قبل از دربی چه معنایی دارد؟
پرسپولیس آن‌قدر بزرگ است که با حرف‌های من به‌عنوان یک دروازه‌بان معمولی به حاشیه نمی‌رود. پرسپولیس اگر حاشیه‌ای دارد، مربوط به من نیست.
  با این همه عصبانیت، انگار باید تو را رفتنی بدانیم. درست است؟
نمی‌دانم، برخلاف میل باطنی، تصمیمم بر رفتن از پرسپولیس است اما باید ببینیم نظر باشگاه چیست. من قرارداد دارم و باشگاه باید تصمیم بگیرد اما بدانید که نمی‌توانم چنین شرایطی را تحمل کنم.
  بگذریم، بعد از مدتها که از تیم‌ملی ناامید شده بودی، دوباره دعوت شدی. چه احساسی داری؟
واقعا خوشحالم که می‌بینم هنوز هم کی‌روش به من اعتقاد دارد و جواب این اعتماد را خواهم داد. حتماً حق خودم را می‌گیرم. خیلی خوشحالم که کی‌روش من را می‌بیند و شرایطم را درک می‌کند. او روند بازیکن را در نظر می‌گیرد، نه عملکرد او در چند بازی را.

 


تعداد بازدید :  337