شماره ۱۳۲۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

در دیدار با رئیس مجلس عمان مطرح شد: از فعالیت سرمایه‌گذاران عمانی در ایران استقبال می‌کنیم
ایلنا| رئیس‌‌جمهوری در دیدار رئیس مجلس عمان با تأکید بر این‌که دشمنان نمی‌خواهند کشورهای اسلامی در کنار هم وحدت و یکپارچگی داشته باشند، تصریح کرد: اراده جدی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط برادرانه و همه‌جانبه با کشورهای اسلامی و ازجمله عمان است. روحانی در این دیدار، روابط دوجانبه تهران – مسقط را صمیمانه و رو به گسترش دانست و گفت: مناسبات دو کشور همواره با حکمت مسئولان ایران و عمان در مسیر تعالی و پیشرفت بوده و روابط سیاسی و فرهنگی مشترک در سطح بسیار عالی قرار دارد و با فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی موجود نیز می‌توان روابط و مناسبات دو کشور را بیش از پیش عمق بخشید. رئیس‌جمهوری تقویت تبادلات بانکی و تسهیل فعالیت تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور را در حوزه تقویت روابط اقتصادی حایز اهمیت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران از فعالیت سرمایه‌گذاران عمانی در مناطق آزاد چابهار و جاسک و در بخش‌های مختلف اقتصادی به‌ویژه در حوزه ترانزیت استقبال می‌کند. همچنین رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه در دیدار با رئیس مجلس لبنان با اشاره به این‌که دولت و ملت لبنان به خوبی توانست از توطئه تفرقه‌افکنانه دشمنان عبور کند، افزود: بی‌تردید صهیونیست‌ها از ایجاد اختلاف و تفرقه در لبنان سود می‌برند، کما این‌که تصور می‌کردند می‌توانند تروریسم و تروریست‌های داعش را برای مدت زمان طولانی در این منطقه نگه دارند. روحانی با بیان این‌که طی ماه‌های اخیر ماهیت حقیقی برخی دولت‌های منطقه برای ملت‌های منطقه و جهان به خوبی روشن شده است، اظهار داشت: ما باید در این شرایط سخت منطقه، با افزایش رایزنی‌ها و همکاری‌ها و تدبیر، از این مسیر عبور کرده و مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وزیر اطلاعات: تقویت وحدت ضرورتی انکارناپذیر است
وزیر اطلاعات تأکید کرد: نباید انرژی کشور صرف دامن‌زدن به اختلافات درونی شود؛ چراکه موجب تحقق اهداف دشمنان خواهد شد. حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در جلسه شورای اداری استان زنجان افزود: این شهدا در جهت تضمین امنیت نظام، سینه خود را سپر کرده‌ و اجازه ایجاد ناامنی به دشمنان را ندادند. وی زنجان را شهر شعور و شور حسینی دانست و گفت: این استان خاستگاه علما و اندیشمندان بزرگی بوده و از افتخارات زیادی برخوردار است. وی، مهربانی و عطوفت در حکومت اسلامی و اداره جامعه را ضروری دانست و گفت: باید قدرت خود را در برابر دشمنان به کار گیریم و به آحاد مردم که درون نظام هستند، خدمت‌رسانی کنیم. علوی با اشاره به تأکید امیرالمومنین علی(ع) در حفظ حرمت و تأمین امنیت برای مسلمانان و غیرمسلمانان افزود: اسلام وقتی در مقام حکومت جامعه قرار گیرد، باید به همه افراد هر چند با مشی ما متفاوت باشند، خدمت کند. وی بر پرهیز از ایجاد دلزدگی و پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید با همدلی، هم‌افزایی و تقویت روحیه وحدت، مسائل و مشکلات را برای پیشبرد حکومت اسلامی برطرف کنیم. این مسئول، وجود وحدت و همدلی میان مسئولان در استان زنجان را نعمت عنوان کرد که باید قدر آن را دانست و یادآور شد: براساس سنت الهی، اختلاف موجب هلاکت و شکست ملت‌ها می‌شود و وحدت و برادری مایه عزت و پیروزی خواهد شد. وی با اشاره به مسائل پیش‌آمده در هفته‌های گذشته درکشور، گفت: باید نارضایتی‌ها و مسائلی که موجب بروز چنین حوادثی می‌شود را علاج کرد. وزیر اطلاعات بر دامن‌نزدن به مسائل اختلاف‌آفرین در کشور که موجب سوءاستفاده دشمنان برای ایجاد ناامنی می‌شود، تأکید کرد و تقویت وحدت را ضرورتی انکارناپذیر دانست.

محمدرضا عارف: روند پیگیری رفع حصر قابل قبول است
ایسنا| رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «محدودیت‌های محصوران نسبت به 6ماه قبل خیلی کمتر شده است»، گفت: این روند قابل قبول است و باید کمک کنیم این روند بدون این‌که سیاسی شود، ادامه یابد؛ چراکه احساس می‌کنیم که به سمت حل موضوع پیش می‌رویم. ‎محمدرضا عارف در دیدار با انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در مورد موضوع حصر گفت: امروز روند قابل قبولی در این زمینه وجود دارد و اگر از ما می‌پرسیدند، ما می‌گفتیم که هر چه زودتر این مسیر تمام شود، به نفع امنیت ملی و کشور است، ولی بالاخره امیدی‌ها و اصلاح‌طلبان که تصمیم‌گیرنده نیستند، البته ما هم نظر می‌دهیم ولی در مجموع ما باید بگوییم روند قابل قبول است و باید کمک کنیم این روند قابل قبول بدون این‌که سیاسی شود، ادامه یابد. وی گفت: ما این مسأله را باید با نگاه امنیتی و به نفع نظام تمام کنیم و این‌که کی و چه زمانی تمام می‌شود، مسأله‌ای است که درحال حاضر شورای‌عالی امنیت ملی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و دبیرخانه این شورا فعال شده و البته ما کمیته‌ای در فراکسیون امید به همین منظور تشکیل دادیم و امیدواریم که در مجموع بتوانیم به نتایج خوبی برسیم.


تعداد بازدید :  248