شماره ۱۳۲۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
خبر

نماینده مردم تهران در مجلس: باید از اختصاص بلاوجه بودجه براساس نفوذ دستگاه‌ها جلوگیری شود
ایلنا| محمدرضا نجفی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس در نطق میان‌دستور خود گفت: شرایط اجتماعی ایران از دید برخی از مردم و گروه‌های اجتماعی رضایت‌بخش نیست و از شرایط زندگی، محیط اجتماعی و وضع اقتصادی خود ناراضی هستند، ضمن آن‌که قدرت خرید خود را از دست داده و معتقدند زیست‌پذیری شهرها کاهش یافته است و بسیاری در تنگنای شغلی و عدم امنیت کاری به سر می‌برند. نجفی با بیان این‌که مردم در نگاه به آینده جنبه‌های امیدبخش اندکی می‌بینند، ادامه داد: شاید می‌توان گفت احساس زوال اجتماعی در میان هموطنان درحال گسترش است و میزان نارضایتی‌ها در میان حوادث اخیر هویدا بود؛ لذا نیازی به ذکر و تذکر این مهم نیست. نماینده مردم تهران در مجلس مهمترین اقدام اصلاحی در کوتاه‌مدت را اصلاح بودجه در راستای بهبود تخصیص منابع عمومی، شفافیت، پاسخگویی و جلوگیری از هرزروی درآمدهای عمومی در حوزه‌های فاقد اولویت ضروری دانست و ادامه داد: بودجه سند و قرارداد وفاق دولت و مردم است؛ لذا باید ابهامات آن را برطرف و از اختصاص بلاوجه منابع براساس چانه‌زنی و نفوذ دستگاه‌ها و اشخاص جلوگیری کرد و بر بخش‌های غیرپاسخگو نظارت شود. از همه دستگاه‌هایی که مطالبات مردم را می‌شنوند، می‌خواهم داوطلبانه و با نگاه ملی به تعدیل بودجه اعلامی همت گمارند.

نایب‌رئیس نخست مجمع نمایندگان استان تهران: بازدید نمایندگان از زندان‌ها نباید نیازمند طی روند اداری پیچیده باشد
ایلنا| محمدجواد فتحی، نایب‌رئیس نخست مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره بر احتمال موافقت با درخواست این مجمع نمایندگان برای بازدید از زندان‌ها، تأکید کرد که این بازدیدها نباید نیازمند طی روند اداری پیچیده باشد و گفت: هدف از بازدید از زندان اوین شفافیت و تقویت اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت است. فتحی در پاسخ به این سوال که آیا درصورتی که یک نماینده مجلس خواهان بازدید از زندان باشد، نیاز به طی این روال اداری پیچیده دارد، گفت: قاعدتاً این بازدیدها نباید به نامه‌نگاری و طی روند اداری پیچیده نیازمند باشد؛ چراکه نماینده مجلس می‌تواند در تمام امور کشور ورود، اظهارنظر و دخالت کند و حال آن‌که آن‌چه در این مورد قرار است اتفاق بیفتد، دخالت مصداقی نیست. به بیان دیگر این‌طور نبوده به‌عنوان مثال بگویند فلان نماینده، یا نمایندگان قصد دارند در یک قضیه خاص به نفع یکی از اسباب دعوی دخالت مصداقی می‌کنند. نایب‌رئیس مجمع نمایندگان تهران تأکید کرد: نمایندگان متقاضی بازدید از زندان‌ها قصد دارند برای شفاف شدن موضوع و تقویت اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت این درخواست را مطرح کرده‌اند. در واکنش به پرسشی دیگر دراین‌باره با تأکید بر تقدم زمانی ارایه درخواست فراکسیون حقوق شهروندی و مجمع نمایندگان استان تهران برای بازدید از زندان‌ها نسبت به کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: طبیعتاً ما نمی‌توانیم و نباید نیت‌خوانی کنیم. باید تا چند روزه آینده نیز منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد: ممنوعیت افزایش تعرفه و عوارض توسط شوراهای شهر، وکلا و  پزشکان
مهر| احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: دستگاه‌های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا مکلفند به گونه‌ای اقدام و نظارت کنند که در‌سال ۱۳۹۷ تعرفه، عوارض و بهای خدمات ازجمله تعرفه و ارزش نسبی خدمات بهداشتی و درمانی و دریافتی پزشکان و مهندسان نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی، وکلا، کارشناسان دادگستری، نظام دامپزشکی و امثال آن، غیراز موارد مصرح در این قانون افزایش نیابد؛ افزایش هر گونه تعرفه، عوارض و بهای خدمات توسط دستگاه‌ها و نهادهای مذکور به هر نحو ممنوع است. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعرفه خدماتی که توسط بخش خصوصی به استناد موارد فوق‌الذکر ارایه می‌شود، مشمول این بند نبوده و تعرفه آنها معادل نرخ تورم اعلامی ‌سال ۱۳۹۶ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزایش می‌یابد؛ آیین‌نامه این بند ظرف مدت دو ماه توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.


تعداد بازدید :  195