شماره ۱۳۲۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
ویترین ایران

۶۳‌هزار‌ میلیارد تومان از درآمد هدفمندی گم شده
فارس| حمیدرضا حاجی‌بابایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۶۳‌هزار‌ میلیارد تومان از درآمد هدفمندی در لایحه بودجه ۹۷ مفقود است. او گفت: فروش بنزین در‌ سال 96 حدود 84.5‌میلیون لیتر در روز بوده و درآمدی که از محل فروش حامل‌های انرژی کسب می‌شود، 95‌هزار ‌میلیارد تومان خواهد بود. همچنین برای ‌سال 97 با فرض ثابت بودن قیمت حامل‌ها، با توجه به آن‌که مصرف سوخت افزایش می‌یابد، حدود 100‌هزار‌ میلیارد تومان درآمد وجود خواهد داشت.

کشف 1600 کیلوگرم باله قاچاق کوسه در چابهار
شهروند| سربندردار دوم حمیدرضا بنی‌صدر، فرمانده یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان گفت: شناور حامل یک‌هزار و 600 کیلوگرم باله کوسه با هوشیاری کارکنان این نهاد در چابهار کشف شد. او خاطرنشان کرد: براساس اظهارات کارشناسان محیط‌ زیست جریمه این باله‌ها که از صید یک‌‌هزار و 400 قطعه کوسه ماهی به دست آمده، 420‌میلیارد ریال برآورد
 شده است.

آغاز پلمپ صرافی‌های غیرمجاز
مهر| دیروز پلمپ صرافی‌های غیرمجاز با ورود دستگاه‌های نظارتی آغاز شد. بر این اساس پنج صرافی غیرمجاز که در خیابان فردوسی و پاساژهای اطراف فعالیت می‌کردند، توسط دستگاه‌های نظارتی، پلمپ و پرونده آنها به دستگاه‌های قضائی جهت رسیدگی و تشکیل پرونده ارسال شد. گفتنی است، بانک مرکزی به صورت مکرر با ارسال نامه‌هایی به نیروی انتظامی، خواستار توقف فعالیت صرافی‌های غیرمجاز شد.

کاهش ۸‌میلیارد مترمکعب از برداشت آب زیرزمینی
صداوسیما| رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: برداشت آب‌های زیرزمینی براساس برنامه ششم توسعه، باید ۸‌میلیارد مترمکعب کاهش یابد. او با اشاره به این‌که برای طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی امسال ۴۰۰‌میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده بود، افزود: تاکنون ۱۷۲‌میلیارد مترمکعب از محل اسناد خزانه به این طرح تخصیص یافته است.

دستمان را از جیب مهندسان درآوردیم
فارس| حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: با قاطعیت می‌گوییم شهرداری‌ها طبق قوانین مسئول کنترل ساختمان‌ها هستند و هیچ حقوقدانی نیز به این موضوع ایراد نگرفته است. دولت‌های محلی در تمام دنیا مسئول کنترل ساختمان هستند. او با تأکید بر این‌که شک و تردیدی در این‌که چه کسی مسئول کنترل ساختمان است، وجود ندارد، به موضوع نامه دیروز وزیر راه و شهرسازی برای لغو دریافت ۵‌درصد حق‌الزحمه مهندسان اشاره کرد و افزود: سازمان‌های نظام مهندسی این حق را دارند که در این‌رابطه هرگونه که می‌خواهند عمل کنند و وزارت راه و شهرسازی مصوبه معاون وزیر وقت در‌ سال ۸۴ را حذف کرده است. سازمان‌های نظام مهندسی می‌توانند در مجامع خود به موضوع ۵‌درصد بپردازند. او تصریح کرد: با نامه دیروز وزیر راه و شهرسازی دستمان را از جیب مهندسان بیرون آوردیم و این کمکی است که فرآیندها را بهتر خواهد کرد.


تعداد بازدید :  176