شماره ۱۳۲۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
سینمای ایران

داریوش مهرجویی با اشاره به روند ساخت فیلم سنتوری ۲ گفت: نام درست‌ این فیلم مرد پاییزی است نه سنتوری۲. مهرجویی ادامه داد: فیلم مرد پاییزی همچنان در حال پیش‌تولید است. ما هم در حال آماده‌سازی شرایط هستیم تا به محض قطعی‌شدن کامل عوامل ساخت فیلم را آغاز کنیم. در طی یک ‌سال گذشته با چندین موزیسین مختلف صحبت کردیم و حدود ۱۱ قطعه نیز با حضور موزیسين‌های درجه یک عالی و پیشرفته امروزی ساخته شده است.

زمان اکران فیلم پرحاشیه جن زیبا مشخص شد. مهرداد فرید، تهیه‌کننده این فیلم می‌گوید که امیدوار است فیلم جن زیبا قبل از پایان‌ سال آماده نمایش شود و اکران فیلم بعد از عید فطر خواهد بود. این تهیه‌کننده درباره جن زیبا توضیح داد: مونتاژ فیلم توسط ابراهیم سعیدی روزهای پایانی را سپری می‌کند و به موازات انجام تدوین ساخت جلوه‌های ویژه بصری فیلم توسط التن نوری انجام می‌شود. امیدوارم تا پیش از خاتمه‌ سال فیلم آماده نمایش شود و برای دریافت پروانه نمایش اقدام کنیم.

شمار فیلم‌های ایرانی جشنواره برلین به سه رسید. بعد از انتخاب خوک مانی حقیقی برای بخش رقابتی جشنواره‌ برلین، خبر می‌رسد که فیلم‌های هندی و هرمز به کارگردانی عباس امینی و درساژ به کارگردانی پویا بادکوبه به بخش نسل شصت‌و‌هشتمین دوره جشنواره فیلم برلین راه یافته‌اند. هر دوی این فیلم‌ها قرار است در دسته ۱۴plus که ویژه فیلم‌هایی برای نوجوانان بالای ۱۴‌سال است به روی پرده بروند.

ارژنگ امیرفضلی، لیلا اوتادی و قاسم زارع برای ایفای نقش در فیلم سینمایی کاتیوشا قرارداد بستند. کاتیوشا به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی فیلمی در ژانر کمدی است که فیلمنامه آن توسط مهدی علی میرزایی بر اساس طرحی از خشایار الوند نوشته شده است. به‌زودی ترکیب کامل بازیگران این فیلم مشخص خواهد شد. در خلاصه قصه کمدی کاتیوشا آمده است: من اگه بخوام توی زندگیم موفق باشم حتما نباید اونجوری به زندگی نگاه کنم که تو نگاه می‌کنی.

انیمیشن در تیررس که با تکنیک شن ساخته شده در جشنواره فیلم گاردن استیت نمایش داده می‌شود. این انیمیشن به کارگردانی مرضیه خیرخواه در شانزدهمین دوره جشنواره گاردن استیت شرکت می‌کند. این جشنواره که از ۲۲ تا ۲۵ مارس ۲۰۱۸ در نیوجرسی آمریکا برگزار می‌شود، جشنواره‌ای برای نمایش و حمایت از فیلم‌های مستقل است. گفتنی است در تیررس به‌تازگی برای توجه به مسائل زیست‌محیطی و اجتماعی، موفق به کسب تقدیر ویژه جشنواره انیمیشن کرفت شده است.


تعداد بازدید :  298