شماره ۱۳۲۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
خبر

مهران مدیری مجری برنامه هفت شد
در روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی در مورد مجری برنامه هفت در رسانه‌ها منتشر شد. ابتدا از محمدرضا شهیدی‌فر، مهدی کرم‌پور و رسول صدرعاملی به‌عنوان گزینه‌های احتمالی اجرای این برنامه نام برده شد، اما با گذشت چند روز، برخی از رسانه‌ها از مهران مدیری و رضا رشیدپور به‌عنوان مجری این برنامه نام بردند. امروز بالاخره مشخص شد که مهران مدیری اجرای برنامه هفت در طول سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر را برعهده خواهد داشت.
ناصر کریمان، مدیر گروه اجتماعی شبکه سه این خبر را اعلام کرده و گفته است: شبکه سه با هماهنگی و تأیید معاونت سیما مهران مدیری را برای اجرای برنامه هفت انتخاب کرد و خوشبختانه ایشان انجام این مسئولیت مهم را پذیرفتند. اما درباره آنچه پیش از این منتشر شده بود مبنی برای انتخاب رشیدپور برای اجرای هفت، تا الان چنین بحثی مطرح نبوده چراکه ایشان مسئولیت برنامه سنگین و پرمخاطب حالا خورشید در شبکه سه سیما را برعهده دارند.
این مدیر تلویزیون درباره دستمزد مدیری هم توضیح داده است: هنوز برنامه هفت را برآورد نکرده‌ایم و دستمزد مجری مشخص نیست؛ به همین دلیل بیشتر مسائل حاشیه‌‌ای است. نخستین رکن ما در برنامه‌سازی جذب مخاطب، آرمان‌ها و اهداف نظام است، بنابراین هر هزینه‌ای که پرداخت می‌شود با مصلحت سازمانی تطبیق خواهد داشت.

نامزدهای جشنواره موسیقی معرفی شدند
شهرونــد| ســی‌وســومـین جشنواره موسیقی فجر نامزدهای دریافت جایزه باربد را در بخش‌های پاپ، کلاسیک، تلفیقی باکلام، تلفیقی بی‌کلام، ایرانی دستگاهی بی‌کلام، ایرانی دستگاهی با کلام، ایرانی معاصر بی‌کلام، ایرانی معاصر باکلام و بهترین ناشر معرفی کرد. بنا بر این گزارش در بخش موسیقی دستگاهی با کلام مجید مولانیا، امیرعباس ستایشگر، جمشید صفرزاده و محمد عشقی در بخش آهنگ‌سازی؛ وحید تاج، پارسا حسن‌دخت، مجتبی عسگری و سالار عقیلی در بخش خوانندگی؛ و تریوی شمیرانی، قاسم رحیم‌زاده و آریا محافظ نیز در بخش موسیقی دستگاهی بی‌کلام نامزد دریافت جایزه باربد شده‌اند. در بخش موسیقی کلاسیک نیز کارن کیهانی، پریسا پیرزاد، علیرضا مشایخی و سهیل شبرنگی؛ در بخش موسیقی تلفیقی باکلام میلاد درخشانی، گروه دامور، سهیل نفیسی و فرزاد میلانی؛ و در بخش موسیقی تلفیقی بی‌کلام حسام اینانلو، سامان صمیمی، گلنوش صالحی و گروه کوچ به‌عنوان کاندیداهای آهنگ‌سازی معرفی شده‌اند. در بخش موسیقی پاپ نیز رضا صادقی، بهزاد الماسی، مهدی یراحی و علی زندوکیلی کاندیداهای خواننده بر‌تر؛ و کاوه یغمایی، سیروان خسروی، مهدی یراحی، رضا آریایی و بهزاد الماسی نیز کاندیداهای آهنگ‌سازی بر‌تر هستند. در بخش موسیقی معاصر باکلام نیز علیرضا قربانی، پوریا اخواص و وحید تاج برای دریافت جایزه باربد خوانندگی با هم رقابت خواهند کرد. ایران گام، پرده هنر موسیقی، پردیس موسیقی معاصر، ماهور و هرمس نیز کاندیداهای بهترین ناشر موسیقی هستند.

درگذشت کهنسال‌ترین خواننده بویراحمد
احمد احمدی، مهمترین و کهنسال‌ترین خواننده موسیقی منطقه بویراحمد و ممسنی درگذشت. سعید اسلامی موزیسین و پژوهشگر موسیقی بویراحمد و ممسنی ضمن اعلام این خبر، گفت: احمد احمدی از خوانندگان مولف حوزه منطقه بویراحمد و ممسنی بود که متاسفانه به دلیل کهولت سن این گنجینه موسیقی کشورمان را از دست دادیم. ترانه‌های ماندگاری چون «که کی جونی دورش نی» و «دل گورو دار» از آثاری است که ساخته و اجراشده توسط ایشان است. احمد احمدی در سال‌های 1342 تا 1346 نیز قطعاتی را در رادیو شیراز ضبط کرد که از این رادیو پخش می‌شد.
اسلامی همچنین عنوان کرد: احمد احمدی در موسیقی حوزه بویراحمد و ممسنی یک خواننده الهام‌بخش محسوب می‌شد که کارشناسان مطمئن هستند چنین خواننده‌ای دیگر در این منطقه تکرار نخواهد شد. ایشان ذوق هنری جالبی داشت که حتی اشعار کارهایش را نیز خودش می‌سرود.


تعداد بازدید :  253