شماره ۴۲۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
برگزاری دربی در وسط هفته و مشکلات هواداران
ذوالفقارنسب: شهرستانی‌ها به تهران نمی‌آیند

شهروند| بعد از کش‌وقوس‌های فراوان درباره تعیین تاریخ دربی پایتخت در هفته پانزدهم لیگ برتر بالاخره روز گذشته شورای تأمین با پیشنهاد سازمان لیگ برای برگزاری این دیدار در تاریخ یکشنبه 2 آذرماه ساعت 18 موافقت کرد. برگزاری بزرگترین بازی فصل فوتبال ایران در وسط هفته شاید مشکلات زیادی را برای هواداران فوتبال به‌وجود بیاورد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کسانی اشاره کرد که بلیت این دیدار را با اطمینان به برگزاری آن در روز جمعه 30 آبان به صورت اینترنتی تهیه کرده‌اند و حالا شاید نتوانند در یک روز وسط هفته به ورزشگاه بروند.
از طرفی احتمالا به دلیل کاهش تعداد تماشاگرانی که از شهرستان‌ها همواره برای دیدن این بازی به تهران می‌آمدند و مردمی که در روزهای میانه هفته مشغله کاری دارند و ترجیح می‌دهند از تلویزیون بازی را ببینند، در دربی 79 نیز ورزشگاه آزادی پر نخواهد شد.
تاج، رئیس سازمان لیگ درخصوص این‌که چرا تاریخ دربی از 30 آبان به دوم آذر تغییر پیدا کرد، می‌گوید: «ما برنامه یک‌ساله داده بودیم و اگر تیم‌ملی فوتبال ایران در تاریخ 25 آبان بازی می‌کرد، تاریخ دربی همان 30 آبان بود و به همین دلیل مجال دیدار استقلال و پرسپولیس در 30 آبان از ما گرفته شد.»
بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال کشورمان درباره برگزاری دربی در وسط هفته به «شهروند» می‌گوید: «نمی‌دانم مسئولان سازمان لیگ که دم از برنامه یک‌ساله می‌زدند، چطور برنامه‌هایشان را تغییر می‌دهند. هیچ جای دنیا نمی‌بینید که مهم‌ترین بازی لیگ را چند روز قبل از آن جابه‌جا کنند. باید برای این بازی بزرگ طوری برنامه‌ریزی می‌شد که هواداران بتوانند با آسودگی در ورزشگاه حاضر شوند. در سال‌های اخیر تماشاگران شهرستانی زیادی را در دربی می‌دیدیم که امسال احتمالا در روز وسط هفته آنها را دیگر نخواهیم دید. در هر صورت فکر می‌کنم شاید مسئولان مصلحت می‌دانند که تماشاگران زیادی برای این بازی به ورزشگاه نروند.»

 


تعداد بازدید :  208