شماره ۱۳۲۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
مسابقات جام‌ملت‌های هندبال آسیا از فردا در کره‌جنوبی برگزار می‌شود
خیز ایران برای تکرار خاطرات خوب

شهروند|  هجدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا از فردا(جمعه) به میزبانی کره‌جنوبی برگزار خواهد شد. تیم‌ملی هندبال ایران که به دنبال کسب سهمیه حضور در جام‌جهانی است، باید برای رسیدن به این هدف به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام‌ملت‌های آسیا صعود کند.
به دنبال تکرار خاطرات خوب
هندبال ایران در سال‌های اخیر نتوانسته در عرصه آسیا قدرت‌نمایی کند. مشکلات فدراسیون فوتبال و برگزارنشدن اردوهای تیم‌ملی باعث شد ایران در دوره قبلی جام‌ملت‌ها نتواند موفقیتی کسب کند. ایران با کسب عنوان پنجمی در‌ سال 2016 نتوانست به جام‌جهانی صعود کند اما امسال پسران هندبالیست ایران با مربی قدیمی خود به دنبال تکرار خاطرات خوب گذشته است. هندبال ایران در ‌سال 2010 توانست عنوان نایب قهرمانی آسیا را کسب کند و امسال هم با بهبود اوضاع فدراسیون و بازگشت ستاره‌ها امید می‌رود تیم‌ملی بتواند نمایش خوبی در جام‌ملت‌های آسیا داشته باشد.
آرزوی قهرمانی در آسیا
تیم‌ملی هندبال ایران تاکنون موفق به قهرمانی در آسیا نشده است. قهرمانی آسیا حسرت همیشگی هندبال ایران است که با توجه به ترکیب فعلی تیم‌ملی می‌توان به برآورده‌شدن رویای بزرگ هندبالی‌ها امیدوار بود. ایران در مرحله مقدماتی این مسابقات با ازبکستان و ژاپن همگروه است. هندبالیست‌های ایران فردا در اولین دیدار مقابل ازبکستان به میدان می‌روند و با پیروزی مقابل این تیم با خیالی آسوده به مصاف ژاپن می‌روند که دو قهرمانی در جام‌ملت‌های آسیا به دست آورده است.
بازگشت ستاره‌ها
در 2،3‌سال گذشته ستاره‌های هندبال ایران حضور در تیم‌ملی را تحریم کرده بودند. آنها به دلیل اختلاف با فدراسیون هندبال در اردوی تیم‌ملی حاضر نمی‌شدند اما با بازگشت علیرضا رحیمی به فدراسیون آنها هم دوباره به تیم‌ملی برگشتند. درحال‌ حاضر نیمی از لیست 18نفره تیم‌ملی را لژیونرها تشکیل می‌دهند. رحیمی رئیس فدراسیون هندبال مدعی شده ایران با ترکیب برترین لژیونرهای حاضر در اروپا با بهترین تیم تاریخ به مسابقات قهرمانی آسیا می‌رود و به همین دلیل امید زیادی به حضور تیم‌ملی روی سکوهای آسیایی وجود دارد. یکی دیگر از نقاط قوت تیم‌ملی ایران حضور «بوروت ماچک» اسلوونیایی به‌عنوان سرمربی است. ماچک برای سومین‌بار هدایت تیم هندبال ایران را برعهده گرفته و با شناخت قبلی از بازیکنان هندبال ایران و بررسی لژیونرها نفرات منتخب خود را به اردو دعوت کرده است. ماچک در دوره‌های قبلی حضورش در هندبال ایران توانست تیم‌ملی را به‌عنوان سومی در آسیا برساند.

 


تعداد بازدید :  307