شماره ۱۳۲۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
خبرنامه

دکتر پورساداتی، عضو شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران شد
شهروند| طی حکمی از سوی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مشاور رئیس جمعیت هلال‌احمر در امور ایثارگران به‌عنوان عضو شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران منصوب شد. در متن حکم سیدمحمدعلی شهیدی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به دکتر محمدرضا پورساداتی، مشاور رئیس جمعیت هلال‌احمر در امور شهدا و ایثارگران آمده است: نظر به انتصاب جنابعالی توسط ریاست محترم جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان مشاور امور ایثارگران در آن سازمان، بدین‌وسیله جنابعالی را به‌عنوان عضو شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران معرفی می‌نمایم. امید است با مساعدت و همکاری سایر اعضا و دبیرخانه شورای مشاوران وزرا بتوانید گام‌های موثری در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین خدمات‌دهی هرچه بیشتر به عزیزان ایثارگر بردارید.»

مدیرکل بهداشت و درمان هلال عنوان کرد: پایبندی به تمام اصول علمی در امر خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان
شهروند| مدیرکل بهداشت و درمان معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گفت: پایبندی به تمام اصول علمي و دستورالعمل‌ها در امر خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه منجر به حضور به‌‌موقع و ارایه خدمات بهينه شد. دکتر افشین علیخانی در افتتاحیه کارگاه دو روزه مستندسازی تجربیات زلزله کرمانشاه با حضور معاونان بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر که در مجتمع درمانی هلال ایران برگزار شد، اظهار کرد: ارایه خدمات توانبخشی و حضور تیم‌های خدمات سرپایی و بیمارستان سریع‌الاستقرار ما به ‌صورت همزمان در منطقه برای نخستین‌بار و تمام خدماتی که در حادثه مذکور ارایه شد، حاصل سال‌ها تلاش بی‌وقفه و فعالیت مستمر نیروهای ماست. وی در ادامه با تأکید بر این‌که در حوزه درمان تمامی موارد شفاف و مشخص و دارای سبقه علمی در دنیاست، افزود: انجام ارزیابی‌های دقيق و مستمر در جریان عمليات و همچنين اجرای مانورهای استانی و منطقه‌ای از مهمترين عوامل در ارایه خدمات بهنگام به آسيب‌ديدگان است.

اعزام سومین تیم «سحر» هلال اردبیل به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
شهروند| معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: سومین گروه تیم سحر این جمعیت به منطقه زلزله‌زده استان کرمانشاه اعزام می‌شوند. سعید جوادزاده با اعلام این خبر افزود: این گروه در قالب ۱۲نفر از اعضای برادر سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل به مدت ۹روز در قصرشیرین خدمات ارایه خواهند داد. وی با اشاره به تاریخ اعزام این گروه اضافه کرد: این گروه تا ۶ بهمن‌ماه در قصرشیرین حضور خواهند داشت. معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل ادامه داد: با توجه به این‌که تیم سحر جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل در مراحل اول و دوم در انجام ماموریت بشردوستی خود، پاسخ خوبی به دل‌های پر از دغدغه زلزله‌زدگان داده بود، بنابراین مرحله سوم بنا به دستور کتبی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور به منطقه عازم می‌شود. جوادزاده اضافه کرد: اعضای این تیم در قالب تیم‌های حمایت روانی، فرهنگی- اجتماعی در روستاهای از پیش تعیین‌شده حضور خواهند یافت تا تسکین‌دهنده آلام و مرهمی بر زخم‌های آسیب‌دیدگان باشند. به گفته معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل، در این مرحله قرار است اعضای تیم همچون مراحل قبلی با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای کودکان، نوجوانان و جوانان، شادی و لبخند بر لبان مصیبت‌دیدگان جاری و ساری کنند. این مسئول تصریح کرد: برگزاری مسابقه در حوزه‌های مختلف و آموزش کمک‌های اولیه امدادونجات درمدارس، آموزش مباحث روانشناسی و روانشناختی و دلجویی از آسیب‌دیدگان ازجمله برنامه‌های این تیم در مناطق زلزله‌زده است.

اجرای طرح داوطلب کار روستا توسط داوطلبان هلال مهریز
شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان مهریز از اجرای طرح داوطلب کار روستا در شهرستان مهریز توسط داوطلبان هلال‌احمر این شهرستان خبر داد. محسن زارعیان اظهار کرد: اجرای طرح داوطلب کار روستا در راستای کمک به نیازمندان و سالمندان روستایی در کارهای روزمره و کشاورزی انجام و با اجرای آن بخش اعظمی از مشکلات روزمره کشاورزان بی‌بضاعت برطرف می‌شود. وی با اشاره به این‌که توسعه و تقویت خانه‌‌های داوطلبی روستایی از مهمترین اهداف اجرای این طرح در روستاهاست، افزود: ترویج فرهنگ خدمت‌‌رسانی در بین روستاییان نیازمند و محروم، کارآفرینی و کمک به خودکفایی روستاییان از دیگر اهداف اجرای این طرح است. رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان مهریز با بیان این‌که توجه به محرومان و انجام اقدامات خیرخواهانه و بشردوستانه از رسالت‌های اصلی هلال‌احمر است، اظهار کرد: تاکنون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از هیچ کمکی در راستای تحقق این امر خطیر فروگذار نکردند.


تعداد بازدید :  223