شماره ۱۳۲۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
معاون جوانان هلال اصفهان در خصوص خودکشی در مناطق زلزله‌زده:
گزارشی به تیم «سحر» اعلام نشده است
حمایت‌های روانی در منطقه سرپل ذهاب و روستاهای ثلاث‌باباجانی ادامه خواهد داشت

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان این‌که تیم‌های حمایت روانی هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند،‌ گفت: حضور این تیم‌ها تأثیر مثبتی در کنترل مشکلات روحی و روانی مردم داشته است. حیدرعلی خانبازی در گفت‌وگو با ایمنا‌ اظهار کرد: تیم حمایت‌های روانی «سحر» شامل یک مددکار، روانشناس و پزشک عمومی در مناطق شهری و روستایی سرپل ذهاب برای بررسی و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و انجام حمایت روانی مستقر شده و هرهفته یک تیم به صورت چرخشی به منطقه اعزام می‌شود. وی با بیان این‌که در برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تیم‌های حمایتی «سحر» تا ۲۰ اسفند در منطقه سرپل ذهاب مستقر هستند، اضافه کرد: این تیم در کنار دیگر تیم‌های اعزامی از هلال‌احمر استان اصفهان در منطقه فعالیت دارد.
معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان این‌که مردم سرپل ذهاب در حوزه مشکلات روانی به دو دسته تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: مشکلات روانی برخی از حادثه‌دیدگان در زلزله کرمانشاه ریشه‌دار و متعلق به گذشته است و برخی دیگر نیز با توجه به شرایط موجود دچار مشکلات روانی، یأس و ناامیدی شده‌اند که این دو قشر در قالب معاینات روانپزشکی تفکیک شده و درصورت نیاز برای بررسی‌های بیشتر به روانشناس دیگر ارجاع داده می‌شوند. وی اضافه کرد: فعالیت‌ها و مداخلات پس از بحران تیم‌های حمایت روانی «سحر»، تأثیر بسیار زیادی در کنترل مشکلات روحی و روانی مردم داشته است. مشکلات کودکانی که ترس از محیط داشته‌اند و در کلاس درس حضور پیدا نمی‌کردند، با مشاوره‌های متخصصان رفع شد،‌ همچنین موارد افسردگی و انزوای حاد مدیریت شده و خوشبختانه توانسته تأثیر بسیار مثبتی در اوضاع روحی و روانی مردم داشته باشد.
خانبازی با تأکید بر این‌که مداخلات اجتماعی و روانی باید به صورت فرآیندهای مداوم و زمانبر انجام شود،‌ گفت: این مداخلات و استقرار تیم‌های حمایت روانی باید ادامه پیدا کند تا نتیجه لازم حاصل شود؛ چراکه بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات به مرور زمان خود را نشان می‌دهند. وی اضافه کرد: علی‌رغم مشکلات موجود بررسی‌ها و مداخلات پس از بحران درحال انجام است و تأثیر بسیار مثبتی داشته است. معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان درخصوص آماری که از خودکشی‌ها در مناطق زلزله‌زده ارایه می‌شود،‌ گفت: موردی از خودکشی به تیم ما گزارش نشده و تنها مواردی مثل افسردگی،‌ انزوا،‌ ترس کودکان،‌ اضطراب و دیگر اختلالات روانی مورد بررسی قرار گرفته است. وی تأکید کرد: حمایت‌های روانی «سحر» در منطقه سرپل ذهاب و روستاهای ثلاث باباجانی به همه شهروندان ادامه خواهد داشت.


تعداد بازدید :  333