شماره ۱۳۲۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
ذره‌بين

کشف عتيقه سه‌هزار ساله 10 ميلياردی در خاش
باشگاه خبرنگاران| شیئي تاریخی با قدمت سه‌ هزار ساله به ارزش 10ميليارد ریال در شهرستان خاش کشف شد. در پی وصول یک مورد مرجوعه قضائی مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خاش قرار گرفت. کارآگاهان پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضائی و انجام يک‌سری تحقیقات و با اشراف اطلاعاتی، پنج سارق را در این رابطه شناسایی و در بازرسی از مخفیگاه متهمان علاوه بر کشف خودروي سرقتی موفق به کشف شیئي تاریخی با قدمت سه‌ هزار ساله شدند. کارشناسان اداره میراث فرهنگی ارزش ریالی این شي‌ء تاریخی را 10‌میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. ايران از جمله کشورهايی است که دارای تاريخی بسیار کهن و تمدنی ريشه‌دار است و از اين ‌رو آنچه از گذشته‌های دور برای ايرانيان به جا مانده در مقايسه با ساير کشورها قابل‌ مقايسه نيست. گفتنی است متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دزد شکمو لو رفت
درست‌کردن کباب از گوسفندان سرقتی راز سرقت‌های احشام را فاش کرد. پس از سرقت ۵ رأس گوسفند از حوزه کلانتری ۱۲بسیج شاهرود، اکیپی از ماموران این کلانتری به سراکیپی رئیس کلانتری در سطح حوزه مشغول بررسی و کشف سرنخ‌های احتمالی در خصوص این سرقت شدند. ساعات پایانی شب بود که پلیس اعزامی در منطقه متوجه بوی دود و کباب از خانه فردی سابقه‌دار شدند. در بررسی تکمیلی مشخص شد كه فرد سابقه‌دار به همراه دو نفر از دوستانش در محل حضور دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اعلام این مطلب که ماموران با شناسایی افراد دریافتند هر ۳ نفر در زمینه سرقت دارای سابقه هستند، گفت: در پرسش‌های ماموران به صورت انفرادی از افراد حاضر هر کدام برای تهیه گوشت و مقدار آن تناقض‌گویی‌هایی داشتند که درنهایت مشخص شد این افراد سارقان احشام شامگاه سه‌شنبه هستند. سرهنگ اشرفی به اعترافات این افراد اشاره داشت و گفت: پس از اعتراف سارقان به سرقت ۵ رأس احشام، متهمان برای بررسی‌های تکمیلی و احتمالی سایر سرقت‌ها به پلیس آگاهی تحویل داده شدند.

قتل چهار نفر از اعضای یک خانواده با اسلحه شکاری
باشگاه خبرنگاران|  چهار نفر از اعضای یک خانواده توسط نابرادریشان به قتل رسیدند. طی تماس تلفنی با پلیس 110مبنی بر قتل چهار نفر از اعضای یک خانواده صبح 27‌دی‌ماه بلافاصله ماموران انتظامی و کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر شدند. پس از بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد چهار نفر از اعضای یک خانواده شامل مادر و سه فرزندش بامداد چهارشنبه به قتل رسیده‌اند. یک قبضه اسلحه شکاری که قاتل به وسیله آن اقدام به قتل کرده بود، کشف وضبط شد. پلیس با بکارگیری کارآگاهان مجرب آگاهی و تلاش بی‌وقفه تا دستگیری قاتل از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. فرمانده انتظامی شهرستان شادگان انگیزه این جنایت را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

کشف 1600 کیلوگرم باله کوسه در چابهار
ایرنا|  شناور حامل 1600  کیلوگرم باله کوسه با هوشیاری کارکنان یگان حفاظت اداره ‌کل بنادر و دریانوردی سیستان‌و‌بلوچستان در چابهار کشف شد.
ماموران یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان‌و‌بلوچستان در بندر شهید کلانتری چابهار هنگام عملیات پاس خروجی، یک فروند شناور ایرانی را که عازم کشور امارات متحده عربی بود، توقیف کردند.
در این رابطه سه نفر بازداشت و لنج حامل محموله قاچاق نیز توقیف شد. متهمان این پرونده به همراه پرونده تشکیلی توسط ضابطان یگان حفاظت اداره بنادر استان به مراجع قضائی شهرستان چابهار تحویل داده شدند.
 براساس اظهارات کارشناسان محیط‌زیست جریمه این باله‌ها که از صید ‌هزار و 400 قطعه کوسه ماهی به دست آمده 420‌میلیارد ریال برآورد شده است.
به گفته نیره پورملایی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان‌و‌بلوچستان به استناد قوانین شکار، حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی زنده و اجزای بدن آنها بدون کسب پروانه و مجوز از سازمان حفاظت محیط‌زیست ممنوع است. چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در فاصله 645کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان واقع شده است.
به گفته کارشناسان باله کوسه ماهی بعد از فرآوری و بسته‌بندی در کشورهای حوزه خلیج‌فارس و انتقال به برخی کشورها در سوپ مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر ظرف کوچک سوپ باله کوسه ماهی حدود 100دلار به فروش می‌رسد.


تعداد بازدید :  330