شماره ۱۳۲۴ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
کشف پیکر یکی از مفقودان حادثه ناو دماوند در دریا

مهر| پیکر تکاور شهید ناو سروان «بیژن زارع» که هفته گذشته در حادثه برخورد ناو دماوند با موج‌شکن در بندرانزلی به شهادت رسیده بود، بعد از چندین روز جست‌وجو ساعتی پیش در دریا پیدا شد.
ناوشکن دماوند با طول ۱۰۰متر و وزن ۱۳۰۰تن به‌عنوان بزرگترین ناو جنگی ایران در دریای کاسپین معروف است. بیستم دی‌ماه‌ سال‌جاری خبری در رسانه‌ها منتشر شد که «ناوشکن دماوند» در هنگام ورود به محوطه بندر به موج‌شکن برخورد کرده است.
خبرهای اولیه حکایت از آن داشت که بر اثر این اتفاق، دو تکاور نیروی دریایی به شهادت رسیده‌اند که این خبر نیز پس از چند ساعت از سوی فرماندهان منطقه چهارم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تأیید شد.
این درحالی است که سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای عنوان کرده است که «ناوشکن دماوند» نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارد.
در این حادثه علاوه بر شهید بیژن زارع، شهید امیر باصره نیز از تکاوران نیروی دریایی در جریان امدادرسانی به فیض شهادت نایل شد. گفتنی است، دونفر دیگر نیز در این حادثه دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند که تحت درمان قرار گرفتند. پیکر شهید «بیژن زارع» صبح پنجشنبه ساعت ۸ در محوطه صبحگاه ناوگان شمال تشییع می‌شود.
ناوچه دماوند ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ طی مراسمی با حضور رئیس‌جمهوری وقت ایران در بندرانزلی تحت عنوان «جماران۲» به آب انداخته شده و در تیرماه ۱۳۹۳ وارد مرحله تست و آزمایش شد و در روز ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.


تعداد بازدید :  408