شماره ۴۲۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
عدد خبر

50‌درصدآدرس‌های اینترنتی در اختیار آمریکا
علی‌اصغر انصاری معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت:  کشورهایی که از نظر اقتصادی جزو 10 کشور سرآمد دنیا هستند بیشترین میزان استفاده از آدرس‌های IP را به خود اختصاص دادند و کشورهای درحال توسعه و جهان سوم کمترین استفاده از آدرس‌های اینترنتی را دارند. همچنین آمریکا 50‌درصدIP آدرس‌ها را در اختیار دارد. به گفته او از ۱۲‌سال پیش سیستم آدرس‌دهی ۱۲۸ بیتی پروتکل جدید اینترنت IPV6 معرفی شده که در ایران نیز امکان پشتیبانی از این پروتکل تا پایان‌سال فراهم می‌شود.
 
 200 میلیون تومان قیمت خطوط رند تلفن ثابت تهران

شماره‌های رند تلفن ثابت در استان تهران گاهی با قیمت‌هایی بالغ بر 200‌میلیون تومان به فروش می‌رسند که مدیرعامل مخابرات تهران معتقد است: این رقم‌ها براساس بازار عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. علیرضا صیدی به ایسنا گفت: شماره‌های رند معمولی توسط مخابرات واگذار می‌شوند ولی بعید می‌دانم قیمت‌های خطوط رند به عدم واگذاری مخابرات مربوط باشد.  
وی ادامه داد: اگر درست برنامه‌ریزی نکنیم ممکن است این شماره‌ها دست افرادی بیفتد که قابل شناسایی نباشند، پس بهتر است که این شماره‌ها فعلا در دست مخابرات باقی بماند.

33 درصد کاهش بهای بلیت ریل‌باس تهران-کرج
‌بهای بلیت ریل‌باس ارم در مسیر تهران-کرج و بالعکس از دیروز ۳۳‌درصد کاهش یافت. این اتفاق، در راستای سیاست‌های راه‌آهن برای حمایت از حمل‌ونقل محلی و حومه‌ای، رخ داده و بهای بلیت یکسره ریل‌باس ارم در مسیر تهران – کرج، از 15هزار ریال به 10هزار ریال کاهش یافت.  قطار ریل‌باس ارم با ظرفیت 336 نفر روزانه 2 بار به صورت رفت و برگشت در مسیر یادشده تردد می‌کند و بلیت آن به روش آنلاین یعنی عرضه در مراکز فروش بلیت قطار، اینترنتی
 و یا صدور قبض در داخل قطار انجام می‌شود.

7/3 درصد کاهش صادرات ایران در سپتامبر
بانک جهانی اعلام کرد صادرات ایران در نهمین ماه‌ سال‌جاری میلادی برابر با شهریور۹۳ با افت 7/3درصدی نسبت به ماه قبل مواجه شد و واردات ایران در این ماه نیز 3/0درصد کاهش یافت. این درحالی است که در سه ماهه دوم‌ سال‌جاری میلادی برابر با بهار93 صادرات ایران نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل رشد   8/6درصدی داشته است. در سه ماهه دوم 2014 برابر با بهار 93 نیز واردات ایران افزایش یا کاهشی نداشته و رشد واردات در این دوره نسبت به مدت مشابه‌سال قبل صفر بوده است.


تعداد بازدید :  321