شماره ۴۲۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
انتقاد عارف از نگاه ابزاری به جوانان:
برخی ناهنجاری‌های جامعه باید زنگ خطری برای مسئولان باشد

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که برخی ناهنجاری‌های جامعه باید زنگ خطری برای مسئولان باشد، از نگاه ابزاری به جوانان انتقاد کرد و گفت: جوانان در خلق حماسه 24 خرداد 92 سهم بالایی داشتند، انتظار بود مشارکت آنها در سیستم اجرایی کشور بیش از گذشته باشد.
به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از مدیران بخش جوان وزارت ورزش و جوانان،  انتقاد از استفاده ابزاری برخی سیاسیون از جوانان در ایام انتخابات، خاطرنشان کرد: در خلق حماسه 24 خرداد 92 جوانان سهم بالایی داشتند و به‌رغم بی‌مهری‌هایی که در سال‌های گذشته به آنها شده بود اما جلوتر از برخی مدعیان حرکت کردند و فضای یأس و ناامیدی را که در کشور وجود داشت با نشاط و همت بالایشان از بین بردند و به همین دلیل انتظار بود مشارکت جوانان در سیستم اجرایی کشور بیش از گذشته باشد.
وی با تأکید بر این‌که عملکرد مسئولان نباید به‌گونه‌ای باشد که موجب سرخوردگی جوانان شود، تصریح کرد: متاسفانه در سالیان گذشته عده‌ای معتقد بودند باید با زور و چماق با جوانان برخورد شود. فضای دانشگاه‌ها را امنیتی کردند و با محدود کردن فعالیت تشکل‌های دانشجویی نشاط را از دانشجو گرفتند. آیا با اینگونه اقدامات و نگاه‌ها نباید انتظار داشت جوان دانشجو به فکر مهاجرت باشد؟
وی با بیان این‌که برخی ناهنجاری‌های جامعه باید زنگ خطری برای مسئولان باشد به نقش موثر نهادهای غیردولتی اشاره کرد و گفت: در مقاطعی به نهادهای غیردولتی صرفا نگاه کمی وجود داشت و تنها دنبال افزایش تعداد NGOها بودند. در مقاطعی هم نگاه امنیتی به تشکل‌های غیردولتی وجود داشت درحالی‌که اگر نگاه کیفی و ارزشی به این تشکل‌ها وجود داشته باشد مطمئنا می‌توانند بازوان خوبی برای کشور به‌خصوص در مسائل مرتبط با جوانان و حل مشکلات اجتماعی باشند.


تعداد بازدید :  294