شماره ۴۲۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
خبر

مطهری: نباید هر اعتراضی تلاش برای براندازی نظام تلقی شود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نگرانی از این‌که فضای دانشگاه‌ها به فضای دوران اصلاحات بازگردد، بی‌جاست چراکه نه‌تنها نقدها و حتی شعار دادن‌ها خطر تلقی نمی‌شود که بخواهد نظام را تهدید کند بلکه نشانه آزادی بیان و مایه مباهات و نقطه مثبت جمهوری اسلامی است. علی مطهری در گفت‌وگو با خانه ملت درباره نحوه و رویه برخورد جریانی در مجلس با وزیر علوم سابق و وزرای علوم پیشنهادی دولت یازدهم گفت: ‌عده‌ای در مجلس نسبت به حوادث‌ سال 88 حساسیت بیش از حد و ترس بی‌جایی از دانشگاه‌ها دارند که مبادا اغتشاشاتی شود درحالی‌که این نگرانی وجهی ندارد و برعکس، ‌همین حرف‌هایی که در طول چند ماه اخیر در مجلس در جریان استیضاح و رأی اعتماد وزرای علوم زده شد می‌تواند مولد برخی از حرکت‌ها در دانشگاه‌ها باشد. وی ادامه داد: به عبارت دیگر اگر اتفاقی در دانشگاه‌ها از نظر امنیتی بیفتد عامل آن رفتارهایی است که در چند ماه اخیر در مجلس درخصوص وزارت علوم صورت گرفت و هنوز ادامه دارد. این غیر از ظلم‌هایی است که به آقایان فرجی‌دانا و نیلی‌احمدآبادی در جریان استیضاح و رأی اعتماد شد. آقای فرجی‌دانا را که یک فرمانده دوره جنگ بوده و سردار علی فضلی می‌گوید افتخار من این بوده که در دوره‌ای از جنگ فرمانده من آقای فرجی‌دانا بوده، به صورت یک فرد سکولار و فتنه‌گر جلوه دادند. نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: همین‌طور آقای نیلی را به این دلیل که پس از هجوم برخی اراذل به دانشکده فنی دانشگاه تهران جزو امضاکنندگان نامه تظلم به مقام رهبری بوده، مجرم و فتنه‌گر نامیدند، درحالی‌که این یک نقطه مثبت برای ایشان بوده است. مطهری افزود: آقای نیلی زمانی معاون فرماندهی نیروی هوایی سپاه بوده است. متاسفانه به بهانه فتنه‌ سال 88 نیروهای خوب و حر را حذف می‌کنیم و میدان برای افراد فرصت‌طلب باز می‌شود. وی گفت: اولا دانشگاه‌ها آرام است و در دولت جدید از یک نشاط نسبی سیاسی و علمی برخوردار شده و ثانیا هر انتقاد و اعتراضی را نباید به معنی تلاش برای براندازی و مخالفت با نظام بدانیم.

تقدیر یونسی از عملکرد رسانه‌هادر اطلاع‌رسانی درباره اسیدپاشی
مشاور اقوام و اقلیت‌های رئیس‌جمهوری از عملکرد رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی درباره حوادث اسید‌پاشی تقدیر کرد.
علی یونسی با حضور در غرفه ایسنا، در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره نوع اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در قضیه اسیدپاشی اظهار کرد:  اطلاع‌رسانی خوبی که در این زمینه صورت گرفت سبب شد یک انزجار عمومی نسبت به این قضیه به وجود بیاید که این یک پیروزی مهم برای همه است. چون ملت احتیاج به آرامش، ‌محبت و مهربانی دارد.
وی ادامه داد: ‌ رفتارهای خشن از هر طرف و از سوی هر شخصی که باشد یک حرکت ضدملی است. خوشبختانه همه مردم، سیاسیون، چپ و راست به این مسأله احساس انزجار کردند که این یک پیروزی بزرگ برای ملت بود. همچنین درسی بود برای کسانی که گفتمان‌های خشونت‌آمیز را دنبال می‌کنند و برای‌شان عبرت بود که به دنبال رفتارهای خشن نروند.
یونسی گفت: ‌رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه داشتند؛ البته بعضی‌ها از هر دو طرف تندروی‌هایی انجام دادند.

پادشاه عربستان هنوز به نامه آیت‌الله‌ هاشمی جواب نداده است
محمد‌ هاشمی درباره سرنوشت نامه آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی به پادشاه عربستان‌سعودی گفت: ملک عبدالله هنوز جواب نداده‌ و فعلاً بازخوردی از آن نامه نداریم. او در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: چندین‌بار است که پادشاه عربستان آقای ‌هاشمی را دعوت کرده و ایشان هنوز نپذیرفتند که بخواهند تاریخی برای سفر تعیین کنند. هرازگاهی این بحث در رسانه‌ها زنده می‌شود ولی تاکنون عملی نشده است. بارها از سوی عربستان دعوت صورت گرفته است و حتی سفیر جدید عربستان در همان دیداری که داشت، دعوت را تکرار کرد و گفت: «آنجا منتظر شما هستند»، ولی این‌که تاریخی را آقای ‌هاشمی تعیین کنند یا این‌که بنای قطعی داشته باشند، چنین چیزی نیست.


تعداد بازدید :  358