شماره ۴۲۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

با حکم رهبر معظم انقلاب صورت گرفت انتصاب ضرغامی به عضویت در شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی مهندس ضرغامی را به عضویت در شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی منصوب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، متن حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی
دام توفیقه
با عنایت به تجربیات طولانی و موفق جنابعالی در عرصه‌های فرهنگی و حوزه فضای مجازی، شما را به عضویت شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی منصوب می‌کنم. انتظار دارم با توجه به حساسیت‌های موجود در این دو عرصه، نقش مسئولانه و عالمانه و موثر در این دو شورا با رویکرد انقلابی و ارزشی ایفا کنید. موفق و مؤید باشید.
سیّدعلی خامنه‌ای
18آبان 1393

بسیج موظف به تذکر زبانی امر به معروف شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی این روزها در صحن علنی مجلس مشغول ادامه رسیدگی به طرح 24ماده‌ای امر به معروف و نهی از منکر هستند. طرح پرمناقشه‌ای که با آمدنش به صحن علنی مجلس مخالفان و موافقان زیادی پیدا کرد ولی در عین حال با تصویب کلیات این طرح توسط نمایندگان اکنون درحال بررسی است. در همین راستا، نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به این طرح مواد ۱۹ و ۲۰ این طرح را تصویب کردند. به موجب ماده 19 این طرح که با ۱۶۰ رأی موافق و ۱۲ رأی مخالف از ۲۳۷ نماینده حاضر در جلسه، به تصویب رسید، سازمان بسیج مستضعفین موظف شد با بکارگیری آحاد بسیجیان در چارچوب قوانینی نسبت به فرهنگ‌سازی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مرتبه زبانی اقدام کند. اما در عین حال با توجه به تبصره ذکرشده در این ماده، مفاد این ماده نافی مسئولیت ضابطین قضایی بسیج در مرحله اقدام عملی نیست. تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب هشتم مهر ۸۶ و موسسات و شرکت‌های خصوصی و مراکز خدمات عمومی و اماکن عمومی و واحدهای صنفی موظف به رعایت این قانون هستند. همچنین بهارستان‌نشینان با 160 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در ماده ۲۰ این طرح مصوب کردند که تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ و موسسه‌ها و شرکت‌های خصوصی و مراکز خدمات عمومی و اماکن عمومی و واحدهای صنفی موظف به رعایت این قانون هستند. ماده 17 این طرح در مورد مسئولیت ستاد امر به معروف برای صدور مجوز تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد و نظارت بر فعالیت‌ آنان و ماده 18 هم در مورد وظایف ستادهای استانی و شهرستانی امر به معروف بود که به کمیسیون مربوطه برای بررسی بیشتر ارجاع شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی خبر دادنامه مجلس به قوه قضائیه برای روشن شدن تخلف ۷هزارمیلیاردی
ارسلان فتحی‌پور، از ارسال نامه‌ای به هیأت‌رئیسه مجلس برای رأی‌گیری از نمایندگان در مورد از طبقه‌بندی خارج شدن پرونده تخلف هفت‌هزارمیلیاردی و روشن کردن جزییات آن از سوی قوه قضائیه خبر داد.   به گزارش ایلنا، نماینده کلیبر در ارتباط با آخرین وضع رانت هفت‌هزار‌میلیارددلاری گفت: از آنجایی‌که این پرونده طبقه‌بندی شده بود اجازه مطرح شدن اسامی افراد متخلف در آن وجود نداشت. مطرح شدن اسامی موجب می‌شد که این پرونده از شبکه طبقه‌بندی‌شده‌اش خارج شود. بنابراین ما درخواست دادیم که این پرونده از حالت طبقه‌بندی خارج شود که همین درخواست موجب طولانی شدن روند اعلام جزییات این پرونده شده است.
وی ادامه داد: ما امروز یک نامه به هیأت‌رئیسه مجلس ارایه کردیم تا در جلسه علنی برای ارسال نامه از طبقه‌بندی خارج شدن این پرونده به قوه قضائیه رأی‌گیری صورت بگیرد.
این نماینده مجلس با اشاره به قرائت گزارش این تخلف در جلسه غیرعلنی مجلس در گذشته گفت:  از آنجایی‌که حق رأی‌گیری در جلسات غیرعلنی برای نمایندگان وجود ندارد تصمیم گرفتیم که برای درخواست روشن‌تر شدن جزییات این تخلف از قوه قضائیه در جلسه علنی مجلس رأی‌گیری کنیم.


تعداد بازدید :  361