شماره ۴۲۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
موگرینی: اتحادیه اروپا مخالف شهرک‌سازی‌هاست

محمود عباس در دیدار با فدریکا موگرینی در مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله به بررسی اوضاع قدس و هتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها پرداخت.
به گزارش ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در جریان آخرین تحولات اوضاع اراضی فلسطینی و خطرات علیه شهر قدس و مسجدالاقصی قرار داد. وی تأکید کرد که سیاست‌های دولت رژیم صهیونیستی علیه شهر قدس و اجازه به شهرک‌نشین‌های صهیونیست برای یورش به مسجدالاقصی فضا را متشنج‌تر می‌کند.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از نقش اتحادیه اروپا در حمایت از صلح خاورمیانه استقبال کرد و از اتحادیه اروپا خواست تا نقش گسترده‌تری را ایفا کند تا این نقش با مسئولیت سیاسی این اتحادیه همسو باشد. در همین حال فدریکا موگرینی بر پایبندی اتحادیه اروپا جهت حمایت مالی و سیاسی از دولت توافق ملی و همچنین بازسازی نوار غزه جهت بهبود اوضاع معیشتی مردم فلسطین تأکید کرد. وی با بیان این‌که اتحادیه اروپا مخالف شهرک‌سازی‌هاست، گفت: اتحادیه اروپا به تلاش‌های خود برای حمایت از پیشرفت‌ها در روند سیاسی که مبتنی بر راهکار تشکیل دو کشور باشد، ادامه خواهد داد. در همین حال مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پس از دیدار با رامی حمدالله، نخست‌وزیر فلسطین در رام‌الله گفت: قدس باید پایتختی برای دو کشور آتی فلسطین و اسراییل باشد.  موگرینی عنوان داشت: چالش کنونی این است که قدس با صلح و احترام تقسیم شود و این پیام فقط برای مردم ساکن در قدس نیست بلکه پیام برای سایر جهانیان نیز هست. وی افزود: من به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل و تمام مقامات اسراییلی گفتم که به نفع اسراییل است که کشور فلسطین تشکیل شود.  موگرینی مخالفت اتحادیه اروپا را با شهرک‌سازی‌ها اعلام و تأکید کرد: این موضع مشخصی از سوی اتحادیه اروپاست و ما معتقدیم شهرک‌سازی‌ها مانعی در مسیر تشکیل دو کشور است و شهرک‌سازی‌ها غیرقانونی بوده و باید متوقف شود. همزمان رامی حمدا‌لله نیز به شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که رژیم صهیونیستی اخیراً 12‌هزار دونم از اراضی روستایی بیت‌ اکسا در نزدیکی قدس را مصادره کرده است.


تعداد بازدید :  304