شماره ۴۲۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
انتشار اخباری درباره احتمال کشته شدن ابوبکر بغدادی

شهروند | نیرو‌های امنیتی عراق روز گذشته را در جست‌وجوی شکاری بزرگ سپری کردند. به دنبال حمله روز جمعه نیرو‌های ائتلاف به جلسه سران داعش در «الانبار»، اخبار ضد‌و‌نقیضی پیرامون مرگ «ابوبکر البغدادی» منتشر شد. با این حال هنوز سرنوشت سرکرده تروریست‌های داعش نامعلوم است و مشخص نیست که تیر جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به هدف نشسته ‌است یا نه.
فرماندهان ارشد القاعده در جریان ملاقات خود در شهر «القائم»، در نزدیکی موصل که در کنترل این گروه است مورد بمباران جنگنده‌های ائتلاف قرار گرفتند. شبه‌نظامیان داعش بلافاصله پس از وقوع این حمله بیمارستانی را در مجاورت محل جلسه تخلیه کردند و با استفاده از بلندگو‌ها خواستار اهدای خون برای کمک به مجروحان شدند.
منابع خبری از انتقال اجساد 50 تن از این شبه‌نظامیان به سردخانه‌ای در موصل خبر می‌دهند. یک مقام ارشد اطلاعاتی عراق در پاسخ به سوالاتی درخصوص مرگ البغدادی گفت: «تا این لحظه هیچ اطلاعات دقیقی وجود ندارد». این مقام اطلاعاتی در ادامه گفت: «اطلاعات به دست‌آمده از منابع غیر‌رسمی جمع‌آوری شده‌ است و تا این لحظه تأیید نشده و ما مشغول بررسی در این‌خصوص هستیم». با این حال وی توضیحی درخصوص این گزارش‌ها ارایه نداد. ستاد فرماندهی آمریکا که نظارت بر نیرو‌های این کشور در خاورمیانه را برعهده دارد نیز در روز شنبه درخصوص جزییات این حمله گفت: هواپیما‌های این ائتلاف در «مجموعه‌ای از حملات هوایی مقر رهبران داعش در نزدیکی موصل را هدف قرار دادند». «پاتریک رایدر»، سخنگوی این مرکز درخصوص سرکرده تروریست‌ها گفت: «ما نمی‌توانیم تأیید کنیم که آیا ابوبکر البغدادی در جمع سران داعش حضور داشته‌است یا خیر».
رایدر اهداف این حمله را تحت فشار قرار دادن داعش و کسب اطمینان از آزادی محدود این شبه‌نظامیان در مانور، ارتباط و فرماندهی عنوان کرد. این حمله همچنین 10 کامیون حامل تسلیحات داعش را نابود کرد. با این حال هرچند که در صورت تأیید مرگ البغدادی داعش متحمل ضربه‌ سختی خواهد شد، اما این به معنای پایان کار این گروه نخواهد بود و همانند آنچه پیشتر برای القاعده و به‌تازگی برای الشباب اتفاق افتاد، شبه‌نظامیان داعش نیز به‌طور حتم گزینه‌هایی را برای جایگزینی البغدادی در آستین دارند.


تعداد بازدید :  271