شماره ۴۲۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
مكث

در قزوین صورت گرفت
نجات 16 دانش‌آموز از گازگرفتگی مرگبار
16 دانش‌آموز مدرسه ابتدایی در شهرک دانش قزوین در اثر گازگرفتگی دچار مسمومیت  شدند.
روز شنبه یکی از والدین دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی در شهرک دانش قزوین که در شش‌کیلومتری شهر قرار دارد، با مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین تماس گرفت و آنان را در جریان مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه قرار داد. با اعلام این خبر  بلافاصله تیم اورژانس راهی مدرسه شد که با اطلاع از مسمومیت تعداد بیشتری از دانش‌آموزان اتوبوس اورژانس برای کمک‌رسانی اعزام شد. 14 تن از دانش‌آموزان که به دلیل نشت دود ناشی از موتورخانه مسموم شده بودند به بیمارستان ولایت و دو دانش‌آموز به بیمارستان بوعلی منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که دودکش موتورخانه به دلیل مشکل فنی عمل نکرده و دود پس از تجمع در موتورخانه از طریق سقف کاذب وارد کلاس‌ها شده است.
سیدعلی شفیعی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قزوین با تأیید این خبر به مهر گفت: سهل‌انگاری در نصب دودکش برای انتقال دود موتورخانه به خارج موجب انتشار گاز co2 در برخی کلاس‌ها و مسمومیت دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شد که با حضور ماموران آتش‌نشانی و اورژانس خوشبختانه به‌موقع برای امدادرسانی به دانش‌آموزان اقدام شد.
مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین هم دراین‌باره گفت: پیمانکار هنوز موتورخانه این دبستان را تحویل نداده بود و درحال تکمیل کار بوده که روشن شدن مشعل بدون نظارت مسئولان انجام شده و موجب بروز این حادثه شده است.
علی جوانبخت افزود: دودکش اصلی به موتورخانه متصل شده اما دودکش مشعل متصل نشده بود و به همین دلیل تجمع دود در موتورخانه و سپس انتقال به کلاس‌ها مشکل‌ساز شد.
این مسئول بیان کرد: پس از بروز این حادثه دستور اکید داده‌ایم تا هیچ موتورخانه‌ای در فضاهای آموزشی بدون نصب سنسور هشداردهنده و ناظر فنی موتورخانه برای تأیید شروع به کار نکند تا شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

کفش‌هاي ميلياردي به مقصد نرسيد
محموله كفش‌هاي خارجي قاچاق به ارزش بيش از يك ميليارد و 700 ميليون ريال به مقصد نرسید.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ «ايرج كاكاوند» گفت: ماموران ايستگاه ايست و بازرسي شهيد مدني هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه كاميون «بنز» كه از مسير بندرعباس عازم شمال كشور بود مشكوك شدند و خودرو را براي بازرسي به پاركينگ منتقل كردند. وي ادامه داد: در بازرسي از اين كاميون 3456 جفت انواع كفش‌هاي خارجي، فاقد مجوز گمركي و قاچاق كشف شد. رئيس پليس استان يزد ارزش اين محموله قاچاق كشف‌شده را بيش از يك ميليارد و 700 ميليون ريال اعلام كرد و يادآور شد: در اين رابطه يك متهم دستگير شد.

 


تعداد بازدید :  376