شماره ۴۲۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

والمارت در فکر چین
 به گفته اسکات پرایس مدیر ارشد بخش آسیا در شرکت والمارت فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شرکت روی ایمنی مواد غذایی تمرکز نمی‌کند زیرا بزرگترین خرده فروش جهان تصمیم دارد سودآوری خود را در بیش از 400 فروشگاه در چین افزایش دهد این درحالی است که ایمنی مواد غذایی مشکلی پرسروصدا در چین محسوب می‌شود.

افزایش فروش جواهرات در هند
 به نظر می‌رسد کاهش بی‌سابقه قیمت طلا  برای مشتریان چینی و هندی بسیار جذاب است. واردات طلای چین از هنگ‌کنگ در ماه سپتامبر به بیشترین میزان از ابتدای 2014 رسید. از سوی دیگر جواهرسازان هندی پیش‌بینی می‌کنند فروش محصولاتشان در سه ماهه چهارم اوج بگیرد. در کشورهای اتحادیه اروپا با توجه به ماهیت کندو بی‌ثبات بهبود اقتصادی سیاست‌های حمایتی در این شرایط ملزوم هستند.

 فدرال رزرو نگران رشد اقتصادی اروپا
جانت یلن سرپرست فدرال رزرو پیامی برای بانک‌های مرکزی اروپا دارد که باید درباره خرید سهام جهت کنترل تورم تصمیم بگیرند. او می‌گوید:  بانک‌های مرکزی باید تمام ابزارهای موجود را به کار بگیرند ازجمله سیاست‌های غیرمعمول تا به این ترتیب بتوانند رشد اقتصادی را گسترش دهند و به اهداف تورمی خود دست یابند.

قیمت نفت به ۱۱۰ دلار می‌رسد
اوپک پیش‌بینی کرد قیمت نفت از نیمه دوم ‌سال ۲۰۱۵ با آغاز روند افزایشی به ۱۱۰ دلار برسد و طی ۲۵‌سال آینده رقم بشکه‌ای ۱۷۷ دلار را تجربه کند.


تعداد بازدید :  340