شماره ۴۲۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

تهیه‌کننده «گاهی به پشت سر نگاه کن» از پایان 700دقیقه از این مجموعه تلویزیونی و تصويربرداري آن در خیابانی حوالی شهرک غرب خبر داد. «گاهي به پشت سر نگاه كن» سومين سريال مازيار ميري است و در آن امين تارخ، هدایت‌ هاشمی،الیکا عبدالرزاقی، بهاره کیان‌افشار، سعید چنگیزیان، شبنم مقدمی و حمید ابراهیمی بازي مي‌كنند.

اولین جلسه از سلسله نشست‌های «نسبت سینمای ایران و منافع ملی» با موضوع «سینمای اجتماعی؛ نقد یا سیاه‌نمایی» با حضور مانی حقیقی کارگردان و سعید مستغاثی منتقد و کارشناس سینما امروز از ساعت 16 تا 18 در سالن مرحوم فردی حوزه هنری برگزار می‌شود.

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه یک سیما از پخش سریال «پرده‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی بعد از مجموعه «كپي برابر اصل» خبر داد.

شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه 14عنوان فيلم و سريال موافقت کرد. در بين اين اسامي، نام فيلم‌هاي«برف» به تهیه‌كنندگی و کارگردانی مهدی رحمانی،«امروز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا میرکریمی و «کلاشینکف» به تهیه‌كنندگی و کارگردانی سعید سهیلی هم ديده مي‌شود.

کمال تبریزی قصد دارد یک فیلم سینمایی درباره امام موسی صدر بسازد. او همچنين اين روزها در حال نگارش نسخه اوليه پروژه سينمايي شهيدحسن باقري توسط محمدرضا گوهری است.

بزرگداشت نیکی کریمی در جشنواره فیلم کلکته هندوستان از 10 تا 17 نوامبر (19 تا 26 آبان ماه) با نمایش فیلم‌های «سارا»، «پری»،«دو زن»،«نیمه پنهان»،«واکنش پنجم»، «دیوانه از قفس پرید»،«سه زن»،«من همسرش هستم»، «سوت پایان»، «یک شب» برگزار خواهد شد.

مجموعه داستان‌های «رازهای سانتی‌متری» اثر مردعلی مرادی از نشر روزنه، «در هوای گرگ و میش» اثر محسن عباسی از نشر رخداد نو، «گرمازدگی» اثر فرشته احمدی از نشر افق، «سرطان جن» اثر رامبد خانلری از نشر آگه و «دوربرگردان» اثر میثم کیانی از نشر زاوش به‌عنوان نامزدهای دریافت 110 سکه طلای هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد معرفی شدند.

محمدرضا شيرخانلو بازيگر خردسال فيلم «دهليز»، در فيلم سينمايي «نهنگ عنبر» نقش بچگي‌هاي رضا عطاران را بازي مي‌كند.

پخش مجموعه تلویزیونی «جاده چالوس» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی علیرضا داوری از شنبه ۲۴ آبان‌ماه از شبكه تهران آغاز خواهد شد. بیژن امکانیان، فاطمه گودرزی، سیروس گرجستانی، محسن افشانی، محمد شیری، علی رام‌نورایی، نیما شاهرخ‌شاهی بازيگران اين سريال هستند.

فیلم سینمایی «شکاف» ساخته کیارش اسدی‌زاده، این روزها در استودیو بهمن در مراحل پایانی صداگذاری قرار دارد و فردین خلعتبری آهنگسازی این اثر را انجام می‌دهد.

فیلم سینمایی «پرویز» به کارگردانی مجید برزگر پس از دو‌سال که از ساخت آن می‌گذشت، در موزه سینما، خانه هنرمندان، پردیس سینمایی آزادی، پردیس سینمایی کوروش و پردیس سینمایی هویزه مشهد -سینما‌های مخصوص گروه هنر و تجربه- اکران شد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به همراه قائم‌مقام و مدیرارتباطات این نهاد از مراحل تولید فیلم سینمایی «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی بازدید کردند.

«آلن ریچمن»، کارگردان انگلیسی با حضور در جشنواره بین‌المللی کمرایمیج لهستان، با نمایش فیلم «بی‌نظمی کوچک» جایزه افتخاری را از آن خود کرد.

 معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از واگذاری ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی به بنیاد رودکی خبر داد.

هجدهمین جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» استونی در بخش‌های مختلف‌ میزبان فیلم‌های ایرانی است. فیلم‌ سینمایی «امروز» ساخته رضا میرکریمی، یکی از هجده فیلم حاضر در بخش رقابت بین‌الملل خواهد بود که برای کسب جایزه اصلی این رویداد سینمایی اکران می‌شود. «عصبانی نیستم»، «قصه‌ها» و «چندمترمکعب عشق» نیز در دیگر بخش‌های جشنواره «شب‌های سیاه استونی» به نمایش درمی‌آیند.

محمود عاطفی از امضای تفاهمنامه همکاری سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس با سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری ارشاد در راستای اعتلای سینمای دفاع مقدس خبر داد.

گورگن موسسیان، رهبر سابق گروه کر ارکسترسمفونیک تهران، شامگاه گذشته از دنیا رفت.


تعداد بازدید :  307