شماره ۱۳۱۴ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ دي
صفحه را ببند
نماینده رهبر فرزانه انقلاب در آیین گرامیداشت هفتادمین سالروز تأسیس سازمان جوانان مطرح کرد:
پیشرفت جامعه با رشد خودباوری، نشاط و سلامت جوانان
خویش‌باوری و باورمندی جوانان موجب عزت نفس آنان خواهد شد

شهروند| به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان جوانان هلال‌احمر همایشی با حضور مدیران ارشد و صد‌ها تن از اعضای سازمان جوانان سراسر کشور در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد. در این جلسه که از جوانان برتر و فعال در عرصه‌های مختلف بشردوستانه و امدادی جمعیت هلال‌احمر تقدیر شد، نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر نیز سخنرانی کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر را فضای مناسبی برای رشد و تعالی و پرورش ارزش‌های والای انسانی دانست و گفت: نقش موثر جوانان در شکوفایی، توسعه و پیشرفت جامعه با رشد، خودباوری، نشاط و سلامت جوانان محقق می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در جمع مدیران ارشد جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، مدیران سازمان جوانان و صدها تن از اعضای جوان این نهاد با ابراز خرسندی از حضور در مراسم گرامیداشت هفتادمین سالروز تأسیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، جوانی را بهترین، ارزشمندترین و حساس‌ترین دوره عمر انسان دانست و افزود: در این دوره پر فراز و نشیب که سرنوشت انسان رقم خواهد خورد، سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر فضایی را پدید آورده تا زمینه‌ساز بروز و ظهور ارزش‌های والای انسانی در جوانان باشد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر اعضای سازمان جوانان را سرمایه‌های عظیم اجتماعی و معنوی جمعیت هلال‌احمر دانست و گفت: نقش موثر جوانان در شکوفایی، توسعه و پیشرفت جامعه، با رشد، خودباوری، نشاط و سلامت آنان محقق می‌شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی سپس با اشاره به عضوگیری سازمان جوانان از سنین کودکی در قالب کانون‌های غنچه‌های هلال و پس از آن کانون‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، جوانان، روستایی و طلاب گفت: این گستره دربرگیری نشان از نگاه ویژه سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به قشر جوان کشور داشته به گونه‌ای که این سازمان فضایی مناسب برای تبلور ارزش‌های والای انسانی ایجاد کرده است تا موجب درخشش و تلألو جوانان برومند و شایسته ایران اسلامی باشد. وی بخش دوم سخنان خود را به آیات قرآن و آموزه‌های دینی در زمینه‌های رشد و بالندگی جوانان اختصاص داد و افزود: قرآن کریم در ستایش جوانان، به جوانمردان اصحاب کهف اشاره دارد که ایمان به پروردگار را سرلوحه اعمال خویش قرار دادند و همچنین در ستایش شخصیت بزرگ پیامبران، حضرت اسماعیل(ع) را لبریز از عشق معبود و تسلیم به امر خدا معرفی می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در همین زمینه خاطرنشان کرد: نمونه بارز پاکدامنی و تقوای الهی در سنین جوانی در قرآن‌ کریم، حضرت یوسف(ع) است که در برابر تمایلات نفسانی و شیطانی مقاومت کرد و سال‌های جوانی را در زندان گذراند اما تن به گناه نیالود تا افتخاری برای بشریت باشد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی همچنین با یادآوری سروش غیبی «لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار» حضرت علی(ع) را پیشوای جوانان معرفی کرد و گفت: تأمل در سیره و منش دوران جوانی زندگی معصومین علیهم‌السلام نشان از این دارد که ایمان، عمل و تقوای الهی و ایثار و فداکاری از خصایص بارز اولیاء‌الله بوده است.
نماینده رهبر فرزانه انقلاب در جمعیت هلال‌احمر در ادامه به نامگذاری روز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) به‌عنوان روز جوان در کشور اشاره و تصریح کرد: شخصیت ارزشمند فرزند برومند امام حسین(ع) برای همیشه بر تارک تاریخ می‌درخشد و مصداق روشن ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان، شجاعت و ازخودگذشتگی برای همه جوانان جهان اسلام است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی بخش بعدی سخنان خود را به برشمردن خصایص ویژه دوره جوانی اختصاص داد و افزود: جوانان دارای ارزش‌های بسیار والایی هستند که مهمترین آنها قلب پاک و دل صافی است که مانند زمینی برای پرورش بذر آمادگی رشد، ترقی و تعالی دارد.
نماینده رهبر فرزانه انقلاب در جمعیت هلال‌احمر نخستین اصل در سازمان جوانان را پرورش تقوای الهی دانست و گفت: توجه به این مسأله موجب پرورش ابعاد گسترده معنویت در همه جوانب در جوانان خواهد شد. وی دومین اصل برای موفقیت جوانان را عزت نفس معرفی و تصریح کرد: خویش‌باوری و باورمندی جوانان موجب عزت نفس در آنان می‌شود که این مسأله نقطه قوتی برای ترقی و تعالی آنان است؛ چرا که دشمنان دیروز و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره از این عزت نفس جوانان کشورمان در هراس هستند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی خاطرنشان کرد: فضای سازمان جوانان محیطی برای بشردوستی و انسان‌دوستی است و همین امر سبب می‌شود که اعضای این جمعیت با تکریم انسان‌ها، مقام والای انسانیت را در جامعه به دور از هر نژاد و رنگ و زبان ارج نهند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با تجلیل از مقام جوانان پیشتاز در عرصه بشردوستی گفت: جوانان پرتلاش این جمعیت در حادثه زمین‌لرزه کرمانشاه با تلاش شبانه‌روزی خود به یاری حادثه‌دیدگان شتافته و با نجات جان آنها و همچنین ارایه حمایت‌های روانی در قالب تیم‌های سحر در راستای تسکین آلام بشری بر پایه عشق و علاقه به انسان‌ها قدم برداشتند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در همین زمینه ادامه داد: نگاه ویژه مقام معظم رهبری به جوانان در طول 28‌سال رهبری همواره بیانگر امید به جوانان در عرصه‌های علم، دانش، ایثار، فداکاری، شجاعت، ایستادگی در برابر کفر، استکبارستیزی و همیاری در خدمت‌رسانی است و تحقق این امور در جمعیت هلال‌احمر به سبب بهره‌گیری از توان بالای اعضای وابسته به این جمعیت از اهمیت بیشتری برخوردار است. نماینده رهبر فرزانه انقلاب در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که آینده این کشور و سرزمین به دست جوانان است، خاطرنشان کرد: توانمندی‌های جوانان و رشد و ترقی‌شان باعث سربلندی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد و می‌تواند این کشور را به ‌عنوان الگویی بزرگ در میان کشورهای اسلامی معرفی كند و سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در عرصه شکوفا‌ساختن این ارزش‌ها در جوانان مسئولیت سنگینی را به عهده دارد.

دیدگاه‌های دیگران

|
مخالف 0 - 0 موافق
چه مطلب بي خودي را شماها صفحه اول كار مي كنيد ؟

تعداد بازدید :  488