شماره ۱۳۱۳ | ۱۳۹۶ شنبه ۱۶ دي
صفحه را ببند
«ارزیابی کانون‌های سراسر کشور در سازمان جوانان»

شهروند| ارزیابی و انتخاب کانون‌های برتر سراسر کشور در هفتادمین‌ سالگرد سازمان جوانان هلال‌احمر صورت گرفت. رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در اختتامیه مسابقات رفاقت مهر که از پرسابقه‌ترین برنامه‌های سازمان جوانان محسوب می‌شود از ارزیابی، انتخاب و معرفی کانون‌های برتر همزمان با سالگرد تأسیس سازمان جوانان خبر داد. در آستانه سالگرد سازمان جوانان این موضوع در سراسر کشور کلید خورد.
در پی اعلام این خبر، فعالیت‌ها و عملکرد مستند کانون‌ها در سراسر کشور، در مرحله اول در شعبه‌های هلال‌احمر با تکمیل فرم‌های تدوین‌شده انجام گرفت و سپس برای ارزیابی استانی به مراکز استان‌ها ارسال شد و توسط تیم‌های تعیین‌شده که متشکل از معاونین جوانان، کارشناسان استان‌ها و شورای مرکزی مجامع استان‌ها است، بررسی شد. برترین‌های تمامی کانون‌های هر استان پس از تجلیل در مراکز استان‌ها به مرحله امتیازدهی کشوری راه یافت. از هر استان هفت کانون برتر به عنوان یک کانون جوانان خواهران، یک کانون جوانان برادران، یک کانون دانشجویی، یک کانون روستایی، یک کانون طلاب، یک کانون دانش‌آموزی و یک کانون غنچه‌های هلال به همراه مستندات عملکرد به سازمان جوانان معرفی و ارسال شد. این کانون‌های منتخب توسط داورانی از مسئولان ارشد سازمانی و همچنین نمایندگانی از دبیران کانون‌ها ارزیابی و امتیازدهی و هفت کانون از کانون‌های سراسر کشور انتخاب شد. در جشن کشوری به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان جوانان که در دوازدهم دی ماه در سالن اجلاس با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، روسای سازمان‌ها و همچنین نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، تجلیل به عمل آمد.
از اهداف انتخاب کانون‌های برتر شناسایی و سطح‌بندی کانون‌ها در سراسر کشور، استخراج کانون‌های راکد، نیمه‌فعال و در ادامه نیازسنجی کانون‌ها است.
همچنین تحرک و پویایی بیش از پیش همه کانون‌ها در راستای تحقق اهداف بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر و اجرای طرح‌های ابتکاری و عملیاتی فراگیر با اعلام حمایت و همراهی مستقیم رئیس جمعیت هلال‌احمر از دیگر اهداف این پروژه محسوب  می‌شود.
نقش مجامع کانون‌های سازمان جوانان که یک‌ سال از تشکیل آن در بدنه جمعیت هلال‌احمر می‌گذرد، نقش نظارتی و هدایتگری برای حسن انجام کار کانون‌ها بود تا با ارتباط مستمر و نزدیک با دبیران کانون‌ها، راستی‌آزمایی و صحت انجام کار و گزارشات ارسالی تأیید شده و به‌عنوان نمایندگان منتخب سازمان اقدامات لازم را برای وظایف و امور محوله انجام دهند. در امر داوری نیز نقش مجامع که به‌عنوان نمایندگان دبیران کانون‌ها حضور دارند، مشارکت چشمگیر جوانان در کنار مسئولان سازمانی نشانگر تحقق شعار «هفتاد ‌سال تلألو جوان‌باوری» سازمان جوانان است.


تعداد بازدید :  362