شماره ۱۳۱۲ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
اخبار جهان

درگیری‌های مجدد
نیروهای کرد سوریه و داعش در حومه شرقی دیرالزور
ایسنا| دیده‌بان حقوق بشر سوریه از درگیری‌های مجدد نیروهای سوریه دموکراتیک و داعش در حومه شرقی دیرالزور خبر داد. این مرکز با اشاره به آغاز مجدد درگیری‌ها میان نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و نیروهای گروه تروریستی داعش در حومه شرقی دیرالزور اعلام کرد؛ نیروهای قسد تلاش می‌کنند داعشی‌ها را که هنوز کنترل پنج روستا در شرق رودخانه فرات را در دست دارند، نابود کنند.
 همچنین این مرکز گزارش داد، در پی شلیک خمپاره‌هایی از سوی مخالفان مسلح به منطقه الاسد در حومه دمشق هفت تن زخمی شدند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه مدعی شد: «با آغاز درگیری‌هایی شدید میان نیروهای دولت سوریه و مخالفان در حرستا در حومه دمشق مخالفان توانستند در منطقه پیشروی کرده و کنترل نقاطی که در دست نیروهای دولت دمشق بود را به دست آوردند.»

ترامپ با تهدید به قطع کمک مالی فلسطینی‌ها:
صدها ‌میلیون دلار می‌دهیم
 دریغ از هیچ تشکری!
ایسنا| دونالد ترامپ تهدید کرد، «اگر فلسطینی‌ها به مذاکرات صلح بازنگردند و در آن شرکت نکنند، تأمین مالی آنها را متوقف می‌کنیم.» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتر خود نوشت: «واشنگتن به فلسطینی‌ها صدها ‌میلیون دلار سالانه می‌دهد، دریغ از هیچ تشکر و احترامی! آنها حتی نمی‌خواهند روی توافق صلحی که با اسراییل مدت‌هاست به تعویق افتاده، مذاکره کنند. واشنگتن بعد از این صدها‌ میلیون دلار به آنها نمی‌دهد.»
ترامپ که قبلا از پاکستان انتقاد کرده بود، در این توییت جدید نوشت: «تنها پاکستان نیست که به آن میلیاردها دلار در ازای هیچ چیز می‌دهیم، بلکه کشورهای دیگر نیز هستند، مثلا ما میلیون‌ها دلار سالانه به فلسطینی‌ها می‌دهیم، درحالی ‌که هیچ احترامی برای ما قایل نیستند.»

سلفی تروریست داعشی در نیویورک!
ایسنا|  مردی که صورت خود را با پرچم داعش پوشانده است، تصویری از خود مقابل موزه متروپولیتن هنر در نیویورک با نوشته «ما در خانه شما هستیم، ‌ای بردگان صلیب» منتشر کرد. این تصویر سی دسامبر در یک کانال حامی داعش در تلگرام بارگذاری شد و نشان می‌دهد مردی در خیابان برفی نیویورک درحالی ‌که عابران پیاده دیده می‌شوند، ایستاده است.
تصویر مقابل موزه متروپولیتن از سوی یک گروه نظارتی بر تروریست‌ها موسوم به ام‌ای‌ام‌آرآی در اختیار دیلی‌میل قرار گرفته است. این گروه صحت این تصویر را تأیید نکرده و ممکن است تصویر فوق فتوشاپ شده باشد. پیش از این، داعش ویدیویی با تصاویری از نیویورک منتشر کرد و خواستار بمب‌گذاری و حملات با سلاح سرد حین تعطیلات‌ سال نوی میلادی شده بود.


تعداد بازدید :  232