شماره ۴۲۳ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۹ آبان
صفحه را ببند
حرص نخورید تا چاق نشوید

در پژوهش‌های دو تیم تحقیقاتی دانشگاه اوهایو مشخص شد استرس باعث می‌شود سوخت و ساز بدن آهسته شود و فرد به سمت مواد قندی و خوراکی جذب شود.
انسان وقتی استرس دارد به مواد خوراکی و شیرینی تمایل پیدا می‌کند، در نتیجه سوخت و ساز بدن آهسته می‌شود و این امر موجب چاقی فرد می‌شود.
این پدیده توسط دو تیم دانشگاه ایالتی اوهایو بررسی شد؛ این مطالعات نشان دادند افراد در صورت داشتن استرس به سمت شیرینی و مواد غذایی جذب می‌شوند.
محققان آزمایشاتی بر زنان میانسال انجام دادند؛ آنها به شرکت‌کنندگان 3 وعده غذای یکسان دادند.
روز بعد یک وعده غذایی که دارای 930 کیلوکالری و 60 گرم چربی بود به شرکت‌کنندگان دادند؛ کارشناسان پس از 7 ساعت قند خون، تری گلیسرید، انسولین و کورتیزول شرکت‌کنندگان را مورد بررسی قرار دادند؛ این در صورتی بود که زنان شرکت‌کننده روز گذشته شرایط استرس‌زایی در اثر فشار کار، درگیری با یکی از همکاران، بحث با همسر و فرزند خود داشتند.
زنانی که در اثر حوادث 24 ساعت گذشته استرس بیشتری داشتند به‌طور متوسط در کمتر از 7 ساعت 104 کیلوکالری مصرف کردند که این امر می‌تواند در مدت بیش از یک‌سال منجر به 5 کیلو اضافه وزن شود.
این تجزیه و تحلیل فیزیکی نشان داد افزایش وزن با استرس و مصرف زیاد مواد قندی و چربی‌ها در ارتباط است؛ زیرا بدن کالری بیشتری استفاده می‌کند و در اثر استرس، سوخت و ساز بدن آهسته‌تر عمل می‌کند بنابراین باید استرس را کم کرد تا اضافه وزن پیدا نکنید.


تعداد بازدید :  209