شماره ۱۳۱۲ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
هفته هجدهم لیگ برتر امروز و فردا برگزار می‌شود
شیشه عمر یحیی در دست شفر

شهروند|  هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال درحالی برگزار می‌شود که ملی‌پوشان باید بعد از پایان دیدارهای باشگاهی برای ریکاوری به اردوی تیم‌ملی بروند. این موضوع قطعا باعث می‌شود ملی‌پوشان با انگیزه بیشتری در تیم‌های باشگاهی خود بدرخشند تا آماده‌تر از همیشه مقابل کی‌روش قرار بگیرند.
پرسپولیس- نفت؛ دیدار دوستان قدیمی
پرسپولیس بعد از پیروزی بزرگ مقابل تراکتورسازی برای دومین بازی پی درپی در ورزشگاه آزادی میزبان است. شاگردان برانکو فردا به مصاف تیمی می‌روند که رکوردی عجیب در فوتبال ایران از خود به جای گذاشته است. نفتی‌ها چهارمین سرمربی خود در فصل اخیر را روی نیمکت نشانده‌اند و با هومن افاضلی به مصاف پرسپولیس می‌روند. افاضلی که سابقه رفاقتی طولانی با برانکو دارد، تفکرات او را به خوبی می‌شناسد و امیدوار است بتواند نخستین پیروزی خود را در روزی که برای نخستین‌بار روی نیمکت نفت نشسته، به دست بیاورد. افاضلی که سال‌ها به‌عنوان مغز متفکر برانکو از او یاد می‌شد، حالا باید مقابل استادش قرار بگیرد. قطعا هیچ‌کس به اندازه افاضلی تفکر و ایده‌های برانکو را نمی‌شناسد و شاید به همین خاطر است که برانکو تأکید کرده، از نفت و افاضلی می‌ترسد. اگرچه تقابل پرسپولیس و نفت دیدار غنی و فقیر است اما این موضوع چیزی از جذابیت‌های این بازی کم نمی‌کند. پرسپولیس در صدر جدول جولان می‌دهد و نفت با 13 امتیاز در قعر جدول دست‌وپا می‌زند و با تغییرات هر روزه به دنبال این است که بلکه راه‌حلی برای بقا در لیگ پیدا کند. پرسپولیس هم که با تیم‌های دوم و سوم 9 و 10 امتیاز فاصله دارد، با پیروزی در این دیدار می‌تواند فاصله‌اش را با تیم‌های تعقیب‌کننده افزایش دهد.
تراکتور- استقلال؛ شام آخر یحیی؟
وینفرد شفر به تدریج توانست استقلال را با روزهای خوب آشتی دهد. سرمربی آلمانی استقلال با تغییرات خود و نظمی که به تیمش تزریق کرد، این تیم را به رده پنجم جدول رساند. آبی‌ها برای نیم‌فصل دوم 6 بازی خارج از خانه دارند که یکی از دشوارترین این بازی‌ها فردا برگزار می‌شود. آنها مقابل تراکتوری به میدان می‌روند که هفته پیش شکست بدی مقابل پرسپولیس خورد و حالا انگیزه زیادی برای جبران آن باخت مقابل استقلال دارد. این بازی می‌تواند برای یحیی گل‌محمدی بازی مرگ و زندگی باشد؛ چراکه بعد از اتفاقات دیدار با پرسپولیس و درگیری لفظی که بین او و آجورلو رقم خورد، شکست مقابل استقلال ممکن است آخرین حضور او روی نیمکت تراکتور باشد. البته شنیده می‌شود خود یحیی هم در صورت پیروزی مقابل استقلال ممکن است از سرمربیگری تراکتور استعفا دهد، به همین دلیل این بازی تأثیر زیادی در سرنوشت گل‌محمدی داشته باشد.
برنامه هفته هجدهم
پنجشنبه 14 دی: فولاد- سیاه‌جامگان (ساعت15:00)/ پارس‌جنوبی- سپاهان (ساعت15:00)
جمعه 15 دی: تراکتورسازی- استقلال (ساعت14:30)/ پدیده-صنعت نفت (ساعت14:30)/ ذوب‌آهن- پیکان (ساعت15:00)/ سپیدرود- گسترش(15:000ساعت)/ سایپا- استقلال‌خوزستان (ساعت 16:30)/ پرسپولیس- نفت (ساعت16:30)


تعداد بازدید :  137