شماره ۱۳۱۲ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
پرداخت حقوق معوقه داوران فوتبال تا هفته دهم بدون افزایش
پول نمی‌دادند، بهتر بود!

شهروند|  چند هفته قبل در روزنامه شهروند در گزارشی به مشکلات بی‌پایان داوران فوتبال ایران اشاره کرده بودیم. آنها در طول این فصل نه‌تنها دستمزد خود را از فدراسیون فوتبال دریافت نکرده بودند،‌ بلکه حتی به درخواست آنها برای دراختیارگرفتن لباس آستین‌بلند داوری مخصوص فصل سرما هم مخالفت شده بود. انتقادها به بی‌توجهی فدراسیون فوتبال به شرایط داوران به قدری زیاد شد که مدیران بالاخره تا بخشی از مطالبات داوران را پرداخت کردند. اما این اتفاق هم با جنجال همراه بود، چون نه از تسویه‌حساب کامل خبری بود و نه از افزایش حقوق!
خبری از افزایش حقوق نبود
فدراسیون فوتبال 3روز قبل حقوق عقب‌افتاده داوران لیگ برتری را تا هفته دهم مسابقات به آنها پرداخت کرد. در سال‌های اخیر بحث‌های زیادی درباره افزایش 30‌درصدی حقوق داوران مطرح شده بود که هیچ‌وقت اجرایی نمی‌شد. مسئولان فوتبال اما امسال در توجیه علت تأخیر در پرداخت دستمزدها اعلام کرده بودند که با تصویب افزایش حقوق داوران پول آنها را با مبلغ جدید به حساب‌شان واریز خواهند کرد. منتهی وقتی داوران لیگ برتری مبلغ واریزی فدراسیون به حساب‌های خود را بررسی کردند، متوجه شدند که از افزایش حق‌الزحمه اصلا خبری نیست و این موضوع ناراحتی‌های بسیار زیادی را به دنبال داشت. به‌ویژه این‌که داوران چندین هفته است از مسئولان با فرارسیدن فصل سرما خواسته بودند که لباس‌های آستین‌بلند داوری در اختیار آنها بگذارند که تاکنون به این درخواست هم رسیدگی نشده است و به داوران اعلام شده از همان لباس‌های فصل قبل خود استفاده کنند.
داوران چقدر می‌گیرند
شايد جالب باشد كه بدانيد حقوق داوران لیگ برتری برای قضاوت هر مسابقه در فوتبال ايران 650‌هزار تومان است که با کسر مالیات رقم پرداختی از سوی فدراسيون به 585‌هزار تومان می‌رسد. با افزایش 30‌درصدی حدود مبلغ 195‌هزار تومان هم به میزان حقوق اضافه می‌شد و دریافتی آنها برای قضاوت هر دیدار بدون کسر مالیات به عدد 845‌هزار تومان می‌رسید. منتهی همان‌طور که اشاره شد، با وجود اعلام رسمی تصویب این افزایش حقوق،‌ بخش مالی فدراسیون مطالبات داوران را تا پایان هفته دهم براساس همان رقم 650‌هزار تومان دستمزد قبلی پرداخت کرد. البته مسئولان اعلام کرده‌اند؛ به ‌زودی بخش دیگری از مطالبات داوران پرداخت می‌شود که در آن افزایش حقوق وعده داده شده هم پرداخت می‌شود.
توجیه عجیب تاج
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم که معمولا هیچ انتقادی را به عملکرد خود و سیستم تحت مدیریتش وارد نمی‌داند، روز گذشته درجمع خبرنگاران درباره بحران حقوق داوران این توضیحات عجیب و غریب را ارایه داد و گفت: «بخش عمده حقوق داوران پرداخت شده و قرار است باقیمانده آن‌هم به ‌زودی پرداخت شود.» تاج درباره بحث گلایه داوران از نداشتن لباس آستین‌بلند هم گفت: «این قضیه مثل داستان سیب‌زمینی خوردن داوران است، آن‌موقع یک‌سری می‌گفتند داوران سیب‌زمینی خوردند و یک‌سری می‌گفتند اولویه خوردند. شاید مردم هم مورد پسندشان نباشد که این موضوعات مطرح شود».

 


تعداد بازدید :  184