شماره ۱۳۱۲ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
ویترین ایران

معدوم‌سازی
۱۴‌میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار
علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: طی چند ماه گذشته بر اثر شیوع آنفلوآنزای پرندگان در کشور ۱۴‌میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار حذف و معدوم‌سازی شده‌اند اما ۱۸ تا ۲۰ دستگاه دیگر در حوزه طیور دخیل هستند که برخی مسئولیتی را که دارند، نمی‌پذیرند. او در مورد ردیف بودجه‌ای که در‌ سال 95 برای مبارزه با بیماری‌های دامی اختصاص یافته است، گفت: 100‌میلیارد تومان در ‌سال 95 به این ردیف اختصاص یافته که 50‌میلیارد تومان آن محقق شده، یعنی 30‌میلیارد تومان اسناد خزانه در اختیار ما قرار داده‌اند که تا پایان ‌سال قابل وصول است و 20‌میلیارد تومان دیگر روز گذشته به صورت نقدی به سازمان دامپزشکی پرداخت شده که در کل 35‌درصد از این مبلغ به مرغداران اختصاص می‌یابد.

کسری
۱۲‌هزار‌ میلیارد تومانی یارانه‌ها
مهر| محمدرضا واعظ مهدوی معاون سازمان برنامه و بودجه، از کسری ۱۲‌هزار‌میلیارد تومانی یارانه‌ها در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: در 6ماه نخست سال، بانک‌ها ۲۶۰‌هزار‌میلیارد تومان سود به سپرده‌های بانکی پرداخت کردند. به گفته او، در 6ماهه اول امسال، بیش از ۱۳۰۰‌هزار میلیارد تومان سپرده غیرجاری و غیردیداری داشته‌ایم که اگر به‌طور میانگین به این سپرده‌ها ۲۰‌درصد بهره تعلق گرفته باشد، شبکه بانکی چیزی در حدود ۲۶۰‌هزار‌میلیارد تومان پول بهره می‌پردازد.

ممنوعیت افزایش قیمت برق و گاز
برای کم‌مصرف‌ها
کمیسیون انرژی مجلس در قالب الحاق بندی به تبصره 14 لایحه بودجه 97 مصوب کرده است که دولت مکلف شود قیمت برق و گاز خانگی براي حداقل 30‌درصد از کل مشترکین که از بقیه مصرف کمتري دارند را تثبیت کند و افزایش ندهد. همچنین این کمیسیون مصوب کرد، افزایش قیمت برق و گاز صنعتی و کشاورزی کمتر از افزایش قیمت این حامل‌ها در بخش خانگی باشد.

210 شرکت داخلی و خارجی
در نمايشگاه معماري
هشتمین نمايشگاه بين‌المللي معماري، دكوراسيون داخلي و خانه مدرن (میدکس) که از 21 تا 24 دی‌ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، آوردگاه بیش از 290 شرکت خواهد بود. در این نمایشگاه حدود 80 شرکت از کشورهایی از جمله: ایتالیا، آلمان، چین، فرانسه، ترکیه، ارمنستان، کره‌جنوبی، بلژیک، اسپانیا، هلند، فنلاند و انگستان در کنار بیش از 210 شرکت ایرانی جدیدترین صنایع، تجهیزات، تولیدات و خدمات خود را ارایه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

مسکن تا پایان‌ سال گران نمی‌شود
مهر| حامد مظاهریان، معاون مسکن وزارت راه‌وشهرسازی گفت: قیمت مسکن در ماه‌های باقیمانده از‌ سال‌جاری افزایش نخواهد یافت؛ ضمن این‌که شرایط تسهیلات صندوق مسکن یکم نیز در این مدت بهبود می‌یابد.


تعداد بازدید :  269