شماره ۱۳۱۲ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران:
به احمدی‌نژاد برای پول‌پاشی هشدار دادیم

شهروند| مخالفان دولت در دانشگاه تهران و در رفتاری عجیب علیه اتاق بازرگانی شعار دادند. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که اتاق بازرگانی به‌عنوان یک تشکل خصوصی نقشی در سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی ندارد.
حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران در واکنش به این موضوع گفت: در مقطع کنونی کشور بیش از هر زمان نیاز به آرامش دارد، زیرا تعاملات ما با سایر کشورها درحال گسترش است و زمینه‌سازی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته است. اگر ما به دنبال اشتغال و خروج از رکود هستیم، چاره‌ای جز جذب سرمایه‌گذار خارجی که آن‌هم در فضای امن به کشور می‌آید، نخواهیم داشت.
او درخصوص تجمع برخی از مخالفان دولت در دانشگاه تهران و شعار آنها علیه اتاق بازرگانی و مقصردانستن این نهاد غیردولتی در گسترش تبعیض و فقر به ایلنا گفت: مگر اتاق بازرگانی چه نقشی در اتخاذ سیاست‌های کلان و خرد کشور دارد که اکنون ما مقصر جلوه داده می‌شویم؟ اتاق بازرگانی در دستگاه‌های اجرایی نه تصمیم‌گیرنده است و نه سیاست‌گذار. ضمن آن‌که فرآیندهای فروش، عرضه کالا و خدمات در حوزه اتاق اصناف است و درنهایت دولت در این خصوص تصمیم‌گیری و نظارت می‌کند.
حسین سلاح‌ورزی ادامه داد: اتاق بازرگانی یک نهاد غیردولتی و مدنی است و فقط می‌تواند نقش مشاوره‌دهنده را داشته باشد. کما این‌که در دولت نهم و دهم همگام با سایر اقتصاددانان و کارشناسان نسبت به اتخاذ سیاست‌های اقتصادی دولت وقت انتقاد کرد و بارها با نظرات کارشناسانه و علمی خواست که دولت به جای پول پخش‌کردن، اصلاحات اقتصادی را انجام دهد و با توجه به درآمد ارزی بالا بهترین فرصت برای تقویت زیرساخت‌ها را از دست ندهد.
او ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم نیز این نقش را ادامه دادیم؛ کما این‌که 48ساعت پس از ابلاغ بودجه از سوی دولت به مجلس، اتاق بازرگانی درخصوص آن موضعگیری کرد و نسبت به بسیاری از ردیف‌های بودجه، انتقاد داشت.
سلاح‌ورزی افزود: به نظر من عملکرد این دولت در کنترل تورم خیلی بهتر از دولت قبل بوده است، همچنین در کنترل قیمت‌ها سیاستی اتخاذ کرده که آسیب کمتری به قشر آسیب‌پذیر جامعه فشار وارد شود.
او تصریح کرد: مردم نسبت به برخی رویه‌ها، نابرابری‌ها و فساد در اجزای مختلف حاکمیت و تبعیض‌ها اعتراض دارند اما به‌طور حتم روش بیان این انتقاد در کف خیابان نیست و راه‌های منطقی‌تری وجود دارد؛ زیرا افرادی با سوء‌نیت وجود دارند که می‌خواهند از این فضا به نفع خود و به ضرر مردم و کشور سوءاستفاده کنند.


تعداد بازدید :  169