شماره ۱۳۱۲ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
سینمای ایران

محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران ضمن اعلام کاهش 70‌درصدی فروش فیلم‌ها گفت؛ با این‌که آلودگی هوا باعث خلوتی سینماها شده بود؛ اما اتفاقات اخیر روند کاهش فروش سینماها را بیش ازپیش کرد. رئیس انجمن سینماداران تعطیلی سینماها در مراکز شهر را به دلیل اغتشاشات نیز رد کرد و گفت: هیچ سینمایی در این مدت تعطیل نشده و حتی سینماهایی که در مراکز شهر فعال بودند، هم به کار خود ادامه دادند و تعطیل نکردند.

محسن تنابنده با انتشار متنی از رئیس‌جمهوری خواست بودجه کشور صرف مردم شود نه نهادهایی که مالیات نمی‌دهند و بی‌بازده و غیرمولد هستند؛ متاسفانه تخصیص منابع کلان مالی به نهادهای به‌ ظاهر فرهنگی نشان داد که حاکمیت درک چندانی از فشار وارده بر شانه‌های نحیف طبقه متوسط و فقیر ندارد. این بازیگر از برخی نهادها انتقاد کرده؛ این درحالی ا‌ست که نهادها مدعی مذهبی‌بودن می‌بایست مستقل از دولت و با کمک‌های مردمی اداره شوند و تخصیص بودجه‌های کلان دولتی با فلسفه وجودی آنها متناقض است.

درحالی‌ که به نظر می‌رسید عدم انتخاب فیلم جن زیبا به کارگردانی بایرام فضلی برای حضور در جشنواره به دلیل حواشی حضور ستاره ترک فیلم باشد  جمال ساداتیان با اعلام این‌که جن زیبا اصلا برای اعضای هیأت انتخاب به نمایش درنیامده، این شایعه را تکذیب کرد. حالا مهرداد فرید تهیه‌کننده جن زیبا هم این امر را تأیید کرده و گفته که چون مراحل فنی فیلم تمام نشده بود، خودشان این فیلم را به جشنواره فجر نداده‌اند و قصد دارند فیلم را به صورت مستقیم در اکران عمومی برای مردم به نمایش درآورند.
در پاسخ به سخنان و انتقادات سیدجمال ساداتیان عضو هیأت انتخاب جشنواره درباره فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره و فیلم شعله‌ور؛ حمید نعمت‌الله می‌گوید: جدا آقای ساداتیان را دست بالاتر از این حرف‌ها فرض می‌کردم؛ نه با این اشتیاق سطح پایین ژورنالیستی؛ نه با این دل کوچک و بی‌طاقت و راستش نه با این سطح ناآگاهی نسبت به رعایت آداب انتخاب فیلم در یک جشنواره رقابتی. آقای ساداتیان متاسفانه کم‌ذوق هم است (هنوز نگفته‌ام بی‌سواد!) جدا که تا مرد سخن نگفته باشد...


تعداد بازدید :  438