شماره ۱۳۱۲ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
ادبیات

گاردین نوشت: برندگان بخش‌های رمان، رمان نخست، زندگینامه، شعر و ادبیات کودک کاستا معرفی شدند و به ‌زودی برنده نهایی جایزه ۳۰‌هزار پوندی کتاب‌ سال کاستا از میان این 5نفر انتخاب می‌شود. هلن دانمور شاعر فقید در بخش شعر برنده کاستا شد و جان مک‌گرگور نیز با کتاب مخزن شماره ۱۳ برنده جایزه بهترین رمان شد. جایزه کاستای ادبیات کودک نیز به کاترین راندل نویسنده‌ جست‌وجوگر تعلق گرفت. در بخش زندگینامه کتاب در روزهای بارانی نوشته ربکا استات به‌عنوان برنده اعلام شد و گیل‌هانی‌من نویسنده اسکاتلندی نیز برنده بخش رمان نخست کاستا شد.

نامزدهای هفتمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم معرفی شدند. رمان‌های آناتومی افسردگی نوشته محمد طلوعی، بهشت و دوزخ جعفر مدرس صادقی، تپه خرگوش علی‌اکبر حیدری، چین‌خوردگی ‌هادی معصوم‌دوست، سالتو مهدی افروزمنش، کوچه ابرهای گمشده کوروش اسدی و ناتمامی زهرا عبدی؛ و مجموعه داستان‌های باران بمبئی پیام یزدانجو، بی‌باد بی‌پارو از فریبا وفی، بی‌وزنی محسن عباسی، خانه کوچک ما از داریوش احمدی، سایه تاریک کاج‌ها از غلامرضا رضایی، سنگ یحیا از خسرو عباسی و همین امشب برگردیم پیمان اسماعیلی برای دریافت این جایزه در اسفندماه رقابت خواهند کرد.

کتاب ارنست همینگوی؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگو‌ها با ترجمه حسین کربلایی‌طاهر توسط نشر آفتابکاران منتشر شده است. این کتاب در سه بخش با عناوین ارنست همینگوی، هنر داستان‌سرایی، همینگوی در کوبا، دیداری سرزده با همینگوی و زندگی در بعدازظهر گفت‌وگوهایی انجام شده با همینگوی که در سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۸ در مجلات و روزنامه‌های پاریس ریوی‌یو، ماهنامه آتلانتیک، هفته‌نامه استار و اسکوائر منتشر شده است را در اختیار خواننده می‌گذارد. این کتاب نخستین مجلد از مجموعه گفت‌وگو با مشاهیر جهان است که نشر آفتابکاران منتشر خواهد کرد.


تعداد بازدید :  450