شماره ۱۳۱۲ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
همت: بهتر است تئاتر نصر موزه شود

اصغر همت از پیشکسوتان تئاتر هم در پاسخ به این سوال که مسئولان گفته‌اند؛ باید برای کاربری مجموعه تئاتر نصر فکر و مطالعه کنیم، گفت: آقای شهردار پیش از این قول داده‌اند که در این مجموعه، موزه تئاتر راه خواهد افتاد، اما این‌که گفته شده مجموعه فرهنگی خواهد بود اما کاربری‌اش باید مطالعه شود، نمی‌دانم   چه چیز می‌تواند جایگزین این مجموعه با این قدمت و اهمیت در تئاتر ایران شود.
همت در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بتوان کاربری این مجموعه را به سالن تئاتر برگرداند نیز، گفت: لاله‌زار شرایطی بسیار متفاوت با آن چیزی پیدا کرده که در گذشته بوده است. اهمیت این مجموعه به اضافه تئاتر پارس بر هیچ‌کدام از اهالی تئاتر و فرهنگ پوشیده نیست و اصلا حرف‌زدن درباره اهمیتش به نظر کار اضافه‌ای است اما وضع فعلی این‌طور است که خیابان لاله‌زار پر شده از مجموعه‌های مربوط به صنف التریکی و فروش لامپ و لوستر و چیزهایی مربوط به این زمینه. همه خیابان در اصل تجاری است درحالی که زمانی تئاتر نصر، تئاتر پارس و تئاتر دهقان، اعتباری به لاله‌زار داده بودند و اهالی فرهنگ در آن زمان به خاطر این مجموعه‌ها و مجموعه‌های دیگری که بعدها ایجاد شد، به این منطقه رفت‌وآمد داشتند. حالا اگر سوال این است که دوباره سالن تئاتر آن‌جا ایجاد شود، نمی‌دانم
 در میان آن‌همه لامپ، فعالیت هنری چه وضعی خواهد داشت و چه شرایطی این مجموعه تنها پیدا خواهد کرد. اعتقاد شخصی من این است که با توجه به قدمت و اهمیت موضوع همان‌طور که شهردار تهران آقای نجفی پیش از این قول داده، اگر این مجموعه به موزه تبدیل شود، مناسب‌تر باشد.


تعداد بازدید :  195