شماره ۱۳۱۲ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
مادری پسر 18 ساله‌اش را ربود

شهروند|  یک مادر که برای انتقام از همسر سابقش نقشه ربودن فرزندش از خانه را طراحی و اجرا کرده بود، سرانجام شناسایی و نقشه‌اش برملا شد.
23 آذرماه ماموران کلانتری 125یوسف‌آباد در جریان آدم‌ربایی پسری 18ساله قرار گرفتند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «آدم‌ربایی» و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مادر این پسر جوان با حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «داخل خانه درحال نگاه‌کردن فیلم بودم و پسرم به نام امیرعلی نیز در داخل اتاق خوابش درحال استراحت بود که در همین زمان با بازشدن در خانه، دونفر با صورت پوشیده وارد خانه شدند. مرا گرفتند و دست و پایم را بستند؛ این دونفر در ادامه به سراغ پسرم در داخل اتاق خواب رفتند و پس از مجروح‌کردن وی با چاقو و درحالی‌ که به علت خونریزی شدید بیهوش شده بود، او را داخل پتو قرار داده و با خودشان از خانه خارج کردند».  شاکیه در همان تحقیقات اولیه ادعا کرد که ربوده‌شدن پسرش توسط همسر سابقش انجام شده است؛ با معرفی این مرد به‌عنوان یکی از مظنونین پرونده، کارآگاهان به تحقیق از وی پرداخته و با توجه به دلایل و مستندات به دست آمده، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که همسر سابق شاکی به هیچ‌عنوان در ربوده‌شدن پسرش دخالتی نداشته است.
کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی که در تحقیقات پلیسی به برخی اظهارات و تناقضات شاکی رسیده بودند، در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی شخصی به نام ناصر شدند که از مدتی پیش با شاکی آشنا شده است.
ناصر به‌عنوان راننده مسافرکش در منطقه باغستان کرج شناسایی، دستگیر و در همان تحقیقات اولیه اعتراف کرد که پیشنهاد ربوده‌شدن «امیرعلی» توسط مادرش مطرح شده و او نیز صرفا به واسطه اصرار مادرِ امیرعلی موضوع آدم‌ربایی را با فرد دیگری به نام مجید- از فروشندگان موادمخدر در شهرستان کرج- مطرح و آدم‌ربایی توسط سه تن از دوستان مجید که خریداران موادمخدر هستند، انجام شده است.
با اعتراف ناصر، دستگیری مادر امیرعلی به نام «ثمانه» 46ساله در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که او جهت پیگیری پرونده ربوده‌شدن پسرش به دادسرای ناحیه 27 تهران رفته است که بلافاصله موضوع اعترافات ناصر به بازپرس پرونده اعلام و ثمانه نیز در همان شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران بازداشت شد.   تنها با گذشت دو روز از زمان دستگیری ثمانه و ناصر، امیرعلی نیز توسط ربایندگان رها شد تا شاید به این ترفند، مانع از تعقیب و دستگیری خود توسط پلیس شوند.
با شناسایی مجید 23ساله به‌عنوان یکی از فروشندگان موادمخدر در شهرستان کرج، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضائی به این شهرستان اعزام شده و او را دستگیر کردند.
«مجید» در همان تحقیقات اولیه به طراحی آدم‌ربایی و پیشنهاد آن به سه تن از مصرف‌کنندگان موادمخدر در ازای دریافت تنها دو‌میلیون تومان اعتراف کرد. با شناسایی حمیدرضا، سیف‌الله و عباسعلی که هر سه 18سال داشتند، به‌عنوان دیگر متهمان پرونده آدم‌ربایی، مخفیگاه آنها در منطقه باغستان و همچنین یک قهوه‌خانه واقع در منطقه تفریحی آتشگاه شناسایی و هر سه‌نفرشان طی دو عملیات جداگانه، دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
متهمان پس از دستگیری، با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.


تعداد بازدید :  331