شماره ۱۳۱۲ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۴ دي
صفحه را ببند
خبر

هزینه آب، برق و گاز تمام مدارس کشور رایگان شد
تسنیم| عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از رایگان‌شدن هزینه آب، برق و گاز تمام مدارس کشور خبر داد. جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در توضیح بیشتر گفت: «با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس تمام مدارس کشور از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز معاف شدند.» پیش از این مدارس کشور به ‌دلیل پرداخت‌نشدن سرانه برای پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز دچار مشکل بودند و این مسأله باعث می‌شد که در برخی مواقع مأموران برای قطع برق مدرسه مراجعه کنند.

سرپرست سازمان بهشت زهرا(س) مي‌گويد بيشترين آمار فوتي پاييز در آبان و آذر اتفاق افتاده است
مرگ ۱۴هزار تهرانی در پاییز امسال
  بیشترین علت فوت در مهرماه ، نارسایی تنفسی و در آذرماه و آبان‌ماه ایست قلبی بوده است

تسنیم|  سرپرست سازمان بهشت زهرا(س) از فوت حدود ۱۴هزارنفر در پاییز ۹۶ خبر داد و گفت: «کمترین تعداد فوت‌شدگان در منطقه ۲۱ و بیشترین تعداد آن هم در منطقه ۵ بوده است.» سعیدخال درباره تركيب جنسيتي فوت‌شدگان هم توضيح داد: «بیش از 56‌درصد فوتی‌ها در پاییز 96 مرد و 41‌درصد زن بوده‌اند، اين درحالي است كه کل فوت‌شدگان 13‌هزار و 954 نفر بوده و از این تعداد 377 نوزاد، 5‌هزار و 738 مؤنث و همچنین 7‌هزار و 839 نفر مذکر بوده‌اند. همچنين 61 متوفی بین 5 تا 9‌سال داشتند و سن بیش از 8‌هزار و 200 نفر از متوفیان بالای 65‌سال بوده است که بیشترین آمار مرگ‌ومیر در گروه‌های سنی را به خود اختصاص داده‌اند.»او گفت كه از کل 14‌هزار و 110 نفر متوفی پذیرش‌شده در پاییز، بیش از 10هزار نفر  از آن در بهشت‌زهرا دفن شده‌اند: «کمترین علت فوت بیماری‌های ام‌اس و مننژیت با یک فوتی بوده، بیشترین علت فوت در مهرماه نارسایی تنفسی و در آذر  و آبان‌ماه ایست قلبی بوده است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران: وجود 200 گود پرخطر و رهاشده در پایتخت
ایسنا|  رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران بر لزوم قانونی‌کردن نحوه استحکام بخشی گودها در پایتخت تأکید کرد. افشین حبیب‌زاده گفت: «بررسی‌ها نشان داده که حدود 200 گود رهاشده در شهر تهران وجود دارد که اساسا به دلیل نداشتن متولی و همچنین پایان عمر سازه نگهبان (نیلینگ) به مرحله پرخطر رسیده‌اند.»  او با بیان این‌که چندین جلسه در کمیته عمران شورای شهر برای بررسی وضع این گودها برگزار شده اما موضوع اصلی این است که چون متولی برای این گودها نیست، وضع آنها تعیین تکلیف نمی‌شود، گفت: «برای استحکام‌بخشی این گودها باید منابع مالی لازم در اختیار باشد تا با روش‌های علمی نسبت به ایمن‌سازی گودها اقدام شود اما درحال حاضر هیچ سازمانی این مقدار منابع مالی را برای ایمن‌سازی این 200 گود در اختیار ندارد.»


تعداد بازدید :  241