شماره ۴۲۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۸ آبان
صفحه را ببند
خبر

لاریجانی: مذاکرات پیشرفت داشته و فرصت مناسبی است که مسأله هسته‌ای حل شود
رئیس مجلس گفت: حل مسأله هسته‌ای در سایر موضوعات منطقه‌ای اثرگذار است.
علی لاریجانی عصر شنبه در آیین گشایش بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها که در مصلای تهران برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در مسأله هسته‌ای راهی که دولت و 1+5 دنبال می‌کنند، عقلایی است؛ این‌که از طریق مذاکره جدی می‌خواهند به توافق برسند.وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران قبول دارد که به سمت سلاح هسته‌ای نمی‌رود و به روشنی این مسأله را بیان کرده که فتوای مقام معظم رهبری بالاتر از همه است و 1+5 باید به آن توجه جدی کند چرا که فتوای مقام معظم رهبری از هر قانونی بالاتر است و برای سایر دولت‌ها هم مطاع است. رئیس قوه مقننه اضافه کرد: مذاکرات مقداری پیشرفت کرده و اهداف دو طرف به هم نزدیک شده است و فرصت خوبی است که این مسأله حل شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه: مقابله با فتنه برای انتقام‌گیری نیست
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اظهار کرد: مقابله با فتنه برای انتقام‌گیری نیست، آقایان خاتمی، کروبی و موسوی سال‌ها در نظام زحمت کشیدند، به هیچ‌کدام از شخص آنها، احساس شخصی بدی نداریم.به گزارش تسنیم، محمدجواد لاریجانی با اشاره به این‌که مسأله انتقام‌گیری نیست، تأکید کرد: این جهات از فتنه باید روشن بشود. در این میدان مسابقه قواعدی هست که بدون قاعده نمی‌تواند باشد. قواعد این مسابقه همان‌طور که رئیس‌جمهوری محترم فرمودند قواعد بازی سیاسی است. یعنی ما علیه نظام نباید کار کنیم.

سوق‌دهندگان کشور به سمت بحران «خط قرمز» شورای نگهبان هستند
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اشخاصی که مصلحت نظام و اقتضائات مربوط به امنیت کشور را رعایت نکرده و امنیت کشور را به خطر انداختند و ما را به سمت بحران‌های خطرناکی سوق دادند خط قرمز شورای نگهبان شامل آنها خواهد شد.
به گزارش فارس، نجات‌الله ابراهیمیان با بیان این مطلب اظهار کرد: براساس نوع رفتار‌ها و میزان مداخلات فرد در اغتشاشات حسب مورد و در هر پرونده معین می‌شود. کسی ممکن است صرفاً عکسش در تجمعی افتاده باشد، اما فرد دیگری تئوریسین جریان باشد. آن‌که در تجمعی شرکت کرده است با تئوریسین و کسی که مبانی یک فکر را طراحی کرده است متفاوت است، به‌هرحال امانت‌های بزرگ را علی‌القاعده باید بدهیم به کسی که صلاحیت دارد.

واکنش‌ها به نامه آیت‌الله حائری‌شیرازی مطهری و زیباکلام نامه نوشتند
علی مطهری در پاسخ به نامه اخیر آیت‌الله حائری‌شیرازی با تأکید بر لزوم پذیرش برخی اشتباهات در حوادث بعد از انتخابات 88، برخی از این اشتباهات را زمینه‌ساز این حوادث دانست و گفت: اگر عدالت و انصاف حاکم باشد هرکس به حق خود می‌رسد در حالی‌ که اگر لجاجت و خودخواهی حاکم باشد این موضوع به یک غده چرکین برای جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد.
به گزارش ایسنا، در بخشی از این نامه آمده است: پس از انتخابات ‌سال 88 به دلیل نوع رفتار یکی از کاندیداها از چندماه قبل خصوصا رفتارش در مناظره کذایی و نیز نوع اعلام نتیجه انتخابات و همچنین ادعای پیروزی کاندیدای دیگر، عده قابل توجهی از مردم اعتقاد به تقلب پیدا کردند و اعتراضاتی صورت گرفت. ما به جای آن‌که این آتش را مهار کنیم و درجه هیجان طبیعی برآمده از رقابت‌های انتخاباتی را پایین بیاوریم، برای پیروز انتخابات جشن ملی گرفتیم و در آن جشن کاندیدای پیروز حضور پیدا کرد و سخنان تحریک‌آمیز به زبان آورد. گویی برنامه‌ای بود برای آن‌که معترضان تحریک شوند. روز بعد مردم معترض برای پاسخگویی به آن جشن ملی به‌طور طبیعی و بدون آن‌که دستوری دریافت کرده باشند، حضور پیدا کردند. همچنین، صادق زیباکلام، استاد دانشگاه هم در بخشی از نامه خود آورده است:   جنابعالی می‌فرمایید که چون در راهپیمایی اعتراضی‌ سال 88، خطر سوءاستفاده دشمنان بوده، لذا از همان ابتدا معترضان نباید به‌ سمت آن شیوه برای بیان اعتراضاتشان می‌رفتند. فرض بگیریم که عناصر نفوذی از آن راهپیمایی سوءاستفاده نمی‌توانستند بکنند و به‌قول شما جامعه ما هم مثل جوامع پاریس یا لندن می‌بود، آیا در آن صورت از نظر جنابعالی آن راهپیمایی درست می‌بود؟ تبعات نظریه «عقل اجتماعی» به‌عنوان شاخص تعیین‌کننده درستی یا نادرستی کنش‌های سیاسی، معلوم نیست به کجا ختم خواهد شد.آیت‌الله حائری‌شیرازی در قسمتی از نامه‌اش به علی مطهری نوشته بود: از دعوت مردم به تظاهراتِ اعتراض به تقلب دفاع نکنید. درست نیست فقط به دلیل این‌که ناظر نهایی انتخابات تمایل خود را به یک‌طرف در جایی ابراز کرده باشد، راه‌های قانونی کشف خلاف را مسدود بدانیم و برای گشایش مداربسته، پای مردم را به میان بکشیم.مسئله‌ای که باید با حضور کارشناسان حل شود وقتی به مردم واگذار شود مصیبت‌بار خواهد بود. مگر غیر از این است که اختلاف شیعه و سنی که ‌باید در جلسه علما مطرح شود، وقتی به مردم سپرده شد، کشتار بی‌رحمانه تکفیری‌ها را به‌دنبال دارد؟


تعداد بازدید :  293