شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
روی میز خبر

زندانیان را با زکات فطریه آزاد کنید
شهروند| ستاد دیه کشور از مردم خواست تا زکات فطریه خود را به آزادی زندانیان نیازمند اختصاص دهند.  این ستاد اعلام کرد: با توجه به نبود پایگاه خاصی برای جمع‌آوری وجوه نقدی، افراد می‌توانند با مراجعه به بانک، مبلغ زکات فطریه خود را برای آزادی زندانیان تحت پوشش ستاد دیه کشور از طریق شماه حساب‌های 74/74 جام بانک ملت (شعبه مستقل مرکزی)، 2240 بانک رفاه (شعبه مرکزی) و 7777 بانک تجارت (شعبه مرکزی) واریز کنند.  براساس اعلام این ستاد، این اقدام پس از گرفتن استفتائات از مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید انجام شده تا کسانی که به این کار تمایل دارند در آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری سهیم باشند.

توقيف دو ميليارد ريال ارز قاچاق در مرزهاي کردستان
فرمانده مرزباني استان کردستان از كشف و ضبط دو ميليارد و 200 ميليون ريال ارز قاچاق در نوار مرزي هنگ مريوان خبر داد.  به گزارش پايگاه خبري پليس؛ سردار «عزت ا... رشيديان» فرمانده مرزباني استان کردستان در اين رابطه گفت: در راستاي تشديد اقدامات كنترلي و مبارزه قاطع با قاچاق كالا، ارز و اخلالگران نظام اقتصادي، مرزبانان اين فرماندهي در هنگ مرزي مريوان با مسدود كردن مسيرهاي احتمالي تردد قاچاقچيان و بازرسي از آنها، توانستند از خروج 88 ميليون دينار عراقي از كشور جلوگيري كنند.وي ارزش ريالي ارز كشف شده را دو ميليارد و 200 ميليون ريال اعلام كرد و افزود: مرزبانان اين فرماندهي با جديت، تمام تلاش خود را براي كنترل كامل نوار  مرزي به كار خواهند بست.

زنانه شدن فقر، آسیب‌های اجتماعی را زنانه می‌کند
ایسنا| مدیرگروه مطالعات زنان پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: از نظر مهارت‌های اقتصادی زن در دوران جامعه‌پذیری در شرایط محروم‌تری تربیت می‌شود. نتیجه چنین رویکردی زنانه شدن فقر و نتیجه مستقیم چنین وضعیتی زنانه‌شدن آسیب‌های اجتماعی است. دکتر لیلا فلاحتی افزود: یکی از این مسائلی که نه‌تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر درحال افزایش است، زنانه شدن فقر است.  فقر چهره خود را در بین زن‌ها با شدت بیشتری نشان می‌دهد و این امر به علت پایین بودن مهارت‌های مختلف ازجمله مهارت‌های اجتماعی است.


تعداد بازدید :  211